شناسهٔ خبر: 66667806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰؛ محمد مومن، عضو شورای نگهبان گفت اگر در شورا رای گیری شود خاتمی رد صلاحیت می‌شود

خاطرات هاشمی رفسنجانی: ظهر، آقاى محمد مؤمن، عضو شوراى نگهبان آمد. ناهار را با هم خورديم. گزارشى از موارد تصويب و ردصلاحيت‌هاى داوطلبان دادوگفت، آقاى [سیدمحمد] خاتمى، به طور طبيعى در شوراى نگهبان، جز دو سه رأى موافق ندارد و اگر رأى‌گيرى شود، رد مى‌شود و خواست كه رهبرى تعيين تكليف كنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
آقاى [محمدمهدی] صباحى، مسئول شهرك مهديه حوزه [علمیه] قم آمد.گفت، تاكنون 1000 واحد مسكونى تحويل شده و 1000 واحد در دست ساخت است و آب و برق و تلفن وگاز تأمين شده و فضاى سبزى وسيع با آب قنات ساخته شده است. از من به‌خاطر كمك‌هاى فراوان و دادن زمين قدردانى كرد و از وزارت مسكن [و شهرسازی]، به‌خاطر تأخير در تكميل زيربناها گله دارند.بناست، ده هزار واحد مسکونی ساخته شود.  
 
آقاى [حسن] غفورى‌فرد، [عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى]آمد.نامزد [انتخابات] رياست‌ جمهورى شده است. از [حزب] مؤتلفه گله داشت كه با اينكه به اتفاق آرا به نامزدى او، رأى داده‌اند، اكنون حاضر نيستند كه او را تأييد كنند و از آقاى [علی‌اکبر] ناطق [نوری] نيز گله داشت و گفت، آقاى [علی] شمخانى، [وزیر دفاع]، اگر مى‌خواست نامزد شود، بهتر بود مدتى قبل، از نظامى‌گرى استعفا مى‌داد. 
 
آقاى مهندس [سیدرضا] ميرمحمدصادقى و [آقای محمود گوهرین]، مديرعامل شركت پرليت [و علیرضا ناصر معدلی] آمدند كه در پالايشگاه بندرعباس و سد شهيد رجايى و سد مسجد سليمان، كار عمده‌اى را انجام داده‌اند و دوران سازندگى را از پُربارترين دوره‌هاى تاريخ ايران خواندند و گفتند، در ساحل كنار عسلويه، اسكله‌اى ساخته‌اند، اما از آنها خواسته‌اند كه به جاى ديگرى بروند.براى جلوگيرى از اخراج آنها به دلیل نزدیكى اين محل با معادن [نفت و گاز]، استمداد كردند. 
 
عصر آقاى [محمدحسن] محجوبی آمد؛ ماشين بافت فرش اختراع كرده كه شبيه فرش‌هاى دستبافت توليد مى‌كند. در دوران رياست‌جمهورى من، از او حمايت شده و وام و ارز و زمين گرفته، ولى هنوز كارش ناتمام مانده است؛ براى تخفيف‌هايى در قيمت زمين و نرخ بهره وام استمداد كرد 
 
حدود پنجاه نفرى از نمايندگان مستقل و راست مجلس [ششم] آمدند. آقاى [غلامعلی] حدادعادل و جمعى از نمايندگان صحبت كردند و از خدمات فراوان دوران سازندگى و نقش من در مجلس و جنگ و انقلاب، تجليل كردند و خواستار حضور بيشتر در صحنه براى جلوگيرى از تضعيف انقلاب شدند و بعضى‌ها با صراحت از اوضاع فرهنگى و اقتصادى و سياسى جارى، ابراز نگرانى كردند. من هم سخنرانى مفصلى در مورد كارایى نظام و خطرهاى موجود كردم و از آنها خواستم كه منسجم‌تر عمل كنند.  
 
ظهر، آقاى محمد مؤمن، عضو شوراى نگهبان آمد. ناهار را با هم خورديم. گزارشى از موارد تصويب و ردصلاحيت‌هاى داوطلبان دادوگفت، آقاى [سیدمحمد] خاتمى، به طور طبيعى در شوراى نگهبان، جز دو سه رأى موافق ندارد و اگر رأى‌گيرى شود، رد مى‌شود و خواست كه رهبرى تعيين تكليف كنند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما