شناسهٔ خبر: 66667570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

دکترین مقاومت امامین انقلاب با فتح خرمشهر پایه‌گذاری شد

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: آزادسازی خرمشهر به‌عنوان جزو سلسله‌جنبان فتوحات دفاع مقدس دکترین مقاومت امامین انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و تا امروز از برکات این فتح عظیم در میدان‌های مختلف بهره‌مند هستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حضور بر خط اعضای ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت امروز (سه‌شنبه) در شهرستان‌ها در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.
 
حجت‌‌الاسلام گنابادی در این نشست با بیان اینکه فتح خرمشهر جزو مناسبت‌های مهم دفاع مقدس است، اظهار داشت: مهمترین کلیدواژه امام خمینی (ره) در فتح خرمشهر که در تاریخ ایران و انقلاب ثبت شد این بود که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 
وی افزود: این حماسه ماندگار پژواکی هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ مصادف با سی‌امین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این خصوص فرمودند: «در ادبیّات سیاسیِ بین‌المللی، عنوان مقاومت به شیوه‌ی امام خمینی یک عنوان است. آنچه در تعبیرات فرنگی‌ها وجود داشت و بعد از قضیّه‌ی آزادسازی خرّمشهر خیلی این اصطلاح شایع شد، دکترین مقاومت امام خمینی» است؛ این را مطرح کردند و مقاله‌ها نوشتند.»
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پاسداشت سوم خرداد ضمن اینکه یکی از مناسبت‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود جزو سلسله‌جنبان فتوحات دفاع مقدس است که پیروزی در آن و فتح خرمشهر، دکترین مقاومت امامین انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و تا به امروز از برکات این فتح در میدان‌های مختلف بهره‌مند می‌شویم. 
 
معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: بدون تردید عملیات طوفان‌الاقصی و تنبیه رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گسترش خرمشهرهایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را نوید و بشارت داده بودند. البته خرمشهرهای پیش‌رو منحصر به عرصه دفاعی و امنیتی نیست بلکه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و سایر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد؛ بر همین اساس باید در کنار تکریم حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر، نسبت به مجاهدان سایر عرصه‌های نیز حق‌شناسی کرد.
 
حجت‌‌الاسلام گنابادی‌نژاد بیان داشت: یکی از رمزهای موفقیت در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس ابتکار و نوآوری در برنامه‌ها است. عدم توجه به این مهم خود مانعی برای نشر ارزش‌های این حماسه پرافتخار خواهد بود از طرف دیگر اهتمام نسبت به اجرای برنامه‌های خلاقانه انتقال پیام و مفاهیم دفاع مقدس را عمق می‌بخشد.
 
وی تأکید کرد: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صدا و سیمای مرکز استان و ظرفیت‌های استانی و فعالان فضای مجازی برای بازنمایی و ایفای نقش در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با برنامه‌ریزی متفاوت، خط ابتکاری را به صورت جدی دنبال کنند و برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، در این حوزه آرایش بگیرند.
 
این مقام مسئول گفت: همه همکاری‌ها و همراهی‌ها در سطوح مختلف باید در جهت اجرای برنامه‌های سالانه باشد؛ بر همین اساس دستگاه‌های استانی و ساختارهای اداری، اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.
 
معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظارت بر اقدامات در حال انجام و بررسی عملکردها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در دستور کار قرار گیرد تا اثربخشی فعالیت‌ها ارتقا پیدا کند.
 
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با تأکید بر فعال‌سازی یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان، گفت: فرمانداران در جلسات هییت‌امناهای شهدای گمنام حضور مستمر داشته باشند. یادمان‌های شهدای گمنام باید برنامه سالانه داشته باشند و با محوریت هییت امنای شهدای گمنام در هر فصل برنامه متمایزی در این یادمان‌ها برگزار شود.
 
در این نشست «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری و ثبت عملکرد دستگاه‌ها در سامانه سادم مطالبی را بیان کرد.
 
وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد استان در این سامانه، دستگاه‌ها و شهرستان‌هایی که سال گذشته در این حوزه فعال بودند را معرفی کرد.
 
در ادامه فنایی مدیر طرح و برنامه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی به تبیین علل پیشگامی استان در سامانه سادم پرداخت و از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خواست در سال جدید فعالیت خود را در این سامانه توسعه داده و آن را تقویت کنند.
 
همچنین در این نشست قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش، سپاه امام رضا علیه‌السلام و شرستان‌های نیشابور، بردسکن، گناباد، تربت حیدریه، زبرخان و فیروزه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه آزادسازی خرمشهر ارائه کردند.
 
انتهای پیام/

نظر شما