شناسهٔ خبر: 66667522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار مازندران عنوان کرد:

پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری در بخش ابنیه ۹۸ درصد و در بخش تجهیزات ۷۱ درصد رشد داشته است

استاندار مازندران عنوان کرد: استاندار مازندران، حل پسماند مازندران را برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و افزود: دفن زباله مازندران تجربه خوبی نیست و پیامدها زیست محیطی زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یوسف نوری شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران که در آستانه دومین سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به استان مازندران برگزار شد، گفت: پذیرش میلیون‌ها مسافر از اقصی نقاط کشور نشان از رفتار کریمانه مردم دیار علویان دارد.

وی خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیردولتی را مهم‌ترین ارکان تربیت، توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه دانست و افزود: هر یک از این ارکان اهداف، رویکرد و وظایف و قلمرو دارند.

استاندار مازندران به ظرفیت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز نسل چهارم رسانه مشاوران مجرب هستند که می‌توان از آن‌ها در پیشبرد اهداف بهره‌گیری کرد.

نوری از رسانه به‌عنوان رکن تمدن و جامعه عنوان کرد و افزود: رسالت خبرنگاران بسیار سخت است.

وی، دیوان‌سالاری را مهم‌ترین چالش در حل نظام مسائل استان عنوان کرد و گفت: مسائل استان در همه بخش در بروکراسی اداری گرفتار می‌شود و به نظر می‌رسد این معضل حتی از دیوار چین و برلین بلندتر شده است.

نوری افزود: همانطور که رسانه‌ها از نسل اول انتشار به نسل چهارم استیشار ارتقاء پیدا کرد، دیوان سالاری نیز باید به مدیریت چهارم سوق پیدا کند.

وی با استقبال از انتقادات سازنده، افزود: برگزاری جلسات فصلی با رسانه‌ها بهترین راه تقویت ارتباط بین مدیر و رسانه است که این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهم.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تخصصی که در حوزه گردشگری دارم معتقدم گردشگری در مازندران انبوه است و نیازمند به پیوست فرهنگی دارد.

وی به شرایط فعلی کارخانه چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میزان تولید این کارخانه از ۴۷۰۰ تن به بیش از ۴۶ هزار تن رسیده است.

نوری با بیان اینکه کلنگ‌زنی جدید در سفر ریاست جمهوری در مازندران نداریم به پروژه پتروشیمی در شرق استان اشاره کرد و گفت: پرونده این پروژه بسته و رای آن صادر شده است.

استاندار مازندران از تلاش‌های استاندار سابق قدردانی کرد و افزود: ۷۱ درصد مصوبات سفر اول دولت به استان انجام و ۱۰۰ درصد تسهیلات آن تخصیص یافته است.

وی همچنین به پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره کرد و افزود: این پروژه در بخش ابنیه ۹۸ درصد و در بخش تجهیزات ۷۱ درصد رشد داشته است.

نوری ادامه داد: با تزریق اعتبار جدید طی چند روز گذشته تلاش می‌شود تا این پروژه در دهه فجر افتتاح شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلات پیش‌روی مازندران در حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: این مباحث از سوی تیم رئیس جمهور مورد رسیدگی قرار گرفته و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

نوری حل پسماند مازندران را برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و افزود: دفن زباله مازندران تجربه خوبی نیست و پیامدها زیست محیطی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه تولید روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن زباله در مازندران می‌تواند فرصت هم باشد، گفت: معتقدم توانایی حل دو معضل اساسی شامل پسماند و‌مهار هدر‌رفت آب‌های سطحی در استان وجود دارد.

نوری افزود: خبرنگاران مدافعان منافع مازندران هستند؛ با مردم شفاف هستیم وعده‌های خود را عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما