شناسهٔ خبر: 66667420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افسر ارشد دولت امریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل استعفا داد

رژیم صهیونیستی اسیر نکبت استعفا‌ها

روزنامه جوان

استعفا‌ها اول در مقامات سیاسی و نظامی ارتش اسرائیل شروع شد. بعد دومینوی استعفا‌ها به ارتش امریکا رسیده است. «هریسون مان»، افسر ارتش امریکا اعلام کرده که «به خاطر کمک به پیشبرد سیاست امریکا در کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها احساس گناه و شرم دارم و استعفا می‌دهم». این دومین اعتراضات از بدنه ارتش امریکا نسبت به حمایت‌های این کشور از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. اولین اعتراض خودسوزی یک خلبان امریکایی بود. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: استعفا و اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی به مقامات امریکایی رسیده است. دولت امریکا اصلی‌ترین حامی این رژیم است و ارتش این کشور هم بیشترین کمک‌های نظامی را به ارتش رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند. اما حالا بعد از اعتراضات گسترده در کشور‌های اسلامی و سپس دانشگاه‌ها و جوامع غربی و پیوستن برخی دولتمردان غربی به کمپین ضد اسرائیلی، یک افسر ارشد ارتش امریکا هم در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه استعفا داده است. شرم از ایستادن در سمت باطل تاریخ این افسر را شرمنده کرده است. 
استعفا‌ها اول در مقامات سیاسی و نظامی ارتش اسرائیل شروع شد. بعد دومینوی استعفا‌ها به ارتش امریکا رسیده است. «هریسون مان»، افسر ارتش امریکا اعلام کرده که «به خاطر کمک به پیشبرد سیاست امریکا در کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها احساس گناه و شرم دارم و استعفا می‌دهم». این دومین اعتراضات از بدنه ارتش امریکا نسبت به حمایت‌های این کشور از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. اولین اعتراض خودسوزی یک خلبان امریکایی بود. 
در همان ماه‌های ابتدای شروع جنگ غزه که اسرائیل شهر غزه را بمباران می‌کرد یک خلبان امریکایی هم خود را به آتش کشید. این خلبان امریکایی که در اعتراض به «نسل‌کشی در غزه» مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن خودسوزی کرد، جان باخت. براساس اعلام پلیس واشینگتن یک افسر نیروی هوایی ایالات متحده که بعد از ظهر یک‌شنبه ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در اعتراض به جنگ غزه مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن خود را به آتش کشیده بود، سرانجام در اثر شدت جراحات جان باخت. این فرد که لباس نظامی به تن داشت، در ویدئویی که به صورت زنده در اینترنت پخش می‌کرد، گفت: «من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود.»
سکوت رژیم صهیونیستی در مقابل تجمعات گسترده دانشجویان امریکایی و اینکه موفق نشده برای خود بدنه حامی در جوامع غربی سامان دهد پذیرش ضمنی باخت در میدان افکار عمومی بعد از باخت در میدان نظامی و اطلاعاتی است. اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی بسیار تلاش کرد با جعل برخی واقعیت‌ها در مورد این عملیات احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهد، اما موفق نشد و نتیجه برعکس گرفت و احساسات مردمی علیه این رژیم به بالاترین حد و میزان خود در طول سال‌های حیات نامشروع این رژیم رسید. 
اسرائیل با همه جنایت‌هایی که در غزه انجام داده و همچنان این جنایت هم ادامه دارد و تازه بعد از کلی مخالفت به رفح هم حمله کرده است تقریباً تحلیلگر مستقل و آشنا به مسائلی پیدا نمی‌شود برای این رژیم دستاوردی در نبرد غزه متصور شود و اکثریت تحلیلگران به شکست این رژیم اذعان دارند. به عنوان مثال ریاض قهوجی یکی از تحلیلگران نظامی و امنیتی است که در پاسخ به این سؤال که چرا رژیم صهیونیستی بازنده استراتژیک جنگ غزه است، توضیح داده که «ادامه عملیات رفح، ایجاد ویرانی و استمرار جنایات باعث از دست‌رفتن بخش بسیار زیادی از افکار عمومی جهان خواهد شد. در نتیجه معادله به سود موضوع فلسطین خواهد شد.» البته معادله همین امروز هم به نفع فلسطین شده است اینکه بیش از ۹۹ درصد تجمعات مردمی در کشور‌های مختلف دنیا در حمایت از فلسطین برگزار می‌شود و مردم حاضر به حمایت از اسرائیل نیستند، نشان دهنده شکست اسرائیل است. 
استعفای افسر ارشد ارتش امریکا و قبل‌تر هم خودسوزی خلبان این کشور عمق نارضایتی و مخالفت با رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد چراکه ارتش امریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل است که بیشترین کمک‌های تسلیحاتی و مشاوره‌ای را به ارتش اسرائیل ارائه می‌دهد، اما شرمندگی از شرم جنایت از همه این حمایت‌ها بالاتر است و قطعاً روند این استعفا‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و چه بسا به شکاف‌های عمیق در ساختار اجتماعی و سیاسی برخی جوامع غربی دامن خواهد زد. اسرائیل در حالی دیروز روز تأسیس غیر قانونی خود را جشن گرفت که این جشن بر سیلاب خون مردم غزه استوار بود که آن را روز نکبت نامگذاری کردند. اسرائیل که روز اول نبرد رجز می‌خواند که چه‌ها که در غزه نخواهد کرد و حماس را نابود خواهد کرد و نظام منطقه را به هم خواهد زد امروز به صخره سخت واقعیت مقاومت برخورد کرده است. به قول خواجه شیراز «نه هر که چهره برافروخت دلبری داند» / نه هر که آینه سازد سِکندری داند/ هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست/ نه هر که سر بتراشد قلندری داند»

نظر شما