شناسهٔ خبر: 66667354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح نخستین کارگاه تدوین انجمن سینمای جوانان در زاهدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کارگاه تدوین انجمن سینمای جوانان با هدف کشف بهترین فیلم‌سازهای نسل جدید و فراهم کردن فضا برای ساخت فیلم توسط جوانان این استان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این کارگاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور آموزش هنرجویان و پرورش استعدادها با هدف کشف بهترین فیلم‌سازهای نسل جدید و فراهم کردن فضا برای ساخت فیلم توسط جوانان این استان راه اندازی شد.

علی سرگزی افزود: بسیاری از این فیلم های تولیدی انجمن سینمای جوانان زاهدان شاخص بوده و در جشنوارهای ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته و کارگردانان شاخص نسل جدید مانند حسین ریگی پرورش یافته این انجمن هستند.

وی ادامه داد: تعداد سیستم های تدوین این کارگاه پنج عدد از مجهزترین سیستم های تدوین سیستان و بلوچستان است که در هر دوره ۲۵ نفر از هنرجویان فیلم‌سازی می توانند آموزش های دوره تدوین را پشت سر بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اتفاقات خوبی در حوزه سینمای این استان در حال رقم‌خوردن است که تجهیز سینمای سراوان یکی از آنهاست، مقرر شد با همت مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی کشور و رئیس سازمان سینمایی ۱۰ سینما در سرتاسر این استان از شمال تا جنوب تجهیز شوند تا مشکلی نداشته باشیم، هم اکنون تجهیزات خریداری شده و به تدریج وارد استان خواهد شد تا سالن‌های سینمایی تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز پای‌کار است و به طور یقین این اقدامات با استقبال مخاطبان روبرو خواهد شد، گفت: سیستان و بلوچستان و سینماگران این استان در حوزه فیلم و مستند بسیار با ذوق و تجربه هستند این را با مقام‌هایی که در سطح منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی کسب کرده و با تمام کمبود امکاناتی که وجود داشته ثابت کرده‌اند که بسیاری از سینماگران ما، در تراز ملی قرار دارند و این نشان می‌دهد اگر امکانات در این استان فراهم باشد جهش‌های بزرگ‌تری رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: این استعداد در سیستان و بلوچستان از گذشته تاکنون وجود داشته و توجهی که اخیراً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما به این استان دارند گویای این مهم است

سرگزی افزود: قرار است در حوزه تولید فیلم سینمایی و سریال در این استان اتفاقات خوبی رقم بخورد، در این زمینه پیگیر فیلم یعقوب لیث و سریال آن هستیم که فیلم آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سریال آن توسط صداوسیما ساخته خواهد شد که این نشان از اتفاقات بزرگ در این استان دارد.

 
 

نظر شما