شناسهٔ خبر: 66666993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نقش هویت بصری کتاب در توسعه کتابخوانی - ۸

طراحی یونیفرم، تصور کیفیت محتوا را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند

مدیر مسئول انتشارات گیلگمش گفت: به نظر من طراحی جلد و یونیفرم تاثیر بسزایی بر فروش خواهد گذاشت. ما سعی کردیم در یونیفرم و جلد خود انسجامی را حفظ کنیم؛ زیرا یونیفرم کتاب اولین موضوعی که به ذهن مخاطب متبادر می‌کند، کیفیت کتاب است.

صاحب‌خبر -

بهرنگ کیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: با تضعیف نهاد دانشگاه‌ها که پایگاه خود را به عنوان مرجع تئوری و نظری از دست دادند، این اتفاق به آموزشگاه‌ها منتقل شده است، استقبال از کتاب‌های نظری و تئوری در نمایشگاه کاهش پیدا کرده و کتاب‌هایی با نویسنده مشهور خریدار بیشتری نیز دارند.

وی افزود: در مقوله سینما نیز بسیاری از افراد جامعه ما، سودای فیلم‌ساز شدن دارند. به همین دلیل کتاب‌های آموزشی سینمایی در نمایشگاه استقبال بسیاری داشتند.

کیائیان گفت: به نظر من طراحی جلد و یونیفرم تاثیر زیادی بر فروش خواهد گذاشت. ما سعی کردیم در یونیفرم و جلد خود انسجامی را حفظ کنیم؛ زیرا یونیفرم کتاب اولین موضوعی که به ذهن مخاطب متبادر می‌کند، کیفیت کتاب است. یعنی به قولی هر چه یک کتاب کیفیت جلد پایین‌تری داشته باشد، کیفیت متن کمتری نیز خواهد داشت.

او در پایان عنوان کرد: ما تمرکز بسیاری روی مباحث کاربردی و بینامتنی داریم؛ نقاشی و تئاتر، نورولوژی تئاتر و … در کنار ویرایش و صفحه‌آرایی، یونیفرم و جلد به تالیف توجه خاصی داریم. ما بر خلاف سایر همکاران ناشر، به دنبال نظریه‌پردازانی هستیم که دست به قلم باشند و کتاب‌های تالیفی خاصی را تولید کنند.

نظر شما