شناسهٔ خبر: 66666938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سجاد صویلاتی فعال رسانه ای در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از ویژگی‌های یک رسانه و خبرنگاران در تبین مسائل کشور در امور بین‌الملل می‌گوید/ رسانهای ما در سطح جهان هنوز نتوانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند

در نظم نوین جهان، رسانها جایگاه مهمی دارند و خبرنگارها وهرفعال رسانه ای است که می‌تواند حضور قدرتمند ایران در جهان را نشان دهد.

صاحب‌خبر -

سجاد صویلاتی فعال رسانه ای در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از ویژگی‌های یک رسانه و خبرنگاران در تبین مسائل کشور در امور بین‌الملل می‌گوید/ رسانهای ما در سطح جهان هنوز نتوانسته اند عملکرد خوبی داشته باشن

در نظم نوین جهان، رسانها جایگاه مهمی دارند و خبرنگارها وهرفعال رسانه ای است که می‌تواند حضور قدرتمند ایران در جهان را نشان دهد. اما به نظر می رسد رسانه های ما در این زمینه عملکرد قابل قبولی ندارند. 

سجاد صویلاتی  فعال رسانه ای  و پژوهشگر حوزه رسانه می گوید: ما می خواهیم رسانه ای داشته باشیم که جایگاه ایران ونقش مهم ایران در مسائل جهانی را به خوبی نشان بدهد

سجاد صویلاتی با توضیح درباره سطوح مختلف در یک رسانه در سطح جهان می گوید:  در سازمان ها رسانه ای ما با چند سطح از گروه های خبری روبروایم یکی از آنها رابطین خبر و دیگری خبرنگاران سیار هستند و در سطح بالاتر سردبیران قرار دارند . دفاتر خبری در دنیا حتما خبرنگاران سیار و تیم های اعزامی دارند، ضمن اینکه خبرنگاران محلی هم دارند که به عنوان رابط خبری شناخته می شوند.

اهمیت داشتن خبرنگاران چند منظوره در رسانه

این فعال رسانه ای با اشاره به ویژگی های یک خبرنگار در سطح جهان توضیح می دهد: از مهم ترین وجه یک خبرنگار بین الملل این است که تمام خبرنگاران باید چند منظوره باشند‌. به این معنا که هم صدای خوبی داشته باشند تا بتوانند راوی باشند. دوم اینکه از حداقل های ظاهر برخوردار باشند،  سوم اینکه باید به غیر از زبان پایه  به دو زبان دیگر هم مسلط باشند.

صویلاتی بیان می کند: همچنین این خبرنگاران باید مهارت های نگارشی و ادبی شان عالی باشد و توان تکنیکی شان بالا باشد. از دیگر ویژگی های مهم آنها اینکه به تدوین و عکاسی هم آشنا باشند.  این پنج مهارت تعریف یک خبرنگار در یک رسانه بین الملل است.

او می گوید:  رسانه باید آموزش در حد عالی داشته باشد تا بتواند خبرنگار را  به این‌پنج توان برساند.

در لحظه بودن و حاضر بودن و در میدان بودن است که یک رسانه را متمایز میکند، اینکه در مناطق مختلف دفاتر خبری داشته باشید و همه چیز به هنگام و استاندارد در حد صد در صد باشد و خبرنگار پنج منظوره داشته باشید. در این صورت پوشش عالی و بین الملل خواهید داشت و جایگاه و اعتبار پیدا می کنید. کشور قطر با شبکه الجزیره شناخته شد ما برای داشتن یک رسانه بین الملل باید طبق چارچوب عمل کنیم که نکردیم البته این مدل وارد شدن هزینه های زیادی هم دارد.

او در آخر یادآور می شود: قطعا فاصله ما با استانداردهای یک رسانه بین الملل، موجب تبعات و آسیب هایی می شود. یکی از آنها صدمه به حاکمیت است، دیگری  کشور و مردم ایران است ، دیگری خبرنگاران ما هستند. در واقع هر چقدر روزنامه نگاران در عرصه  بین الملل کمتر دیده و حضور پیدا کنند از اعتبار و جایگاه شان کاسته می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما