شناسهٔ خبر: 66666903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

دغدغه زبان فارسی را داشته باشیم

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: قدری دغدغه‌مندتر و بادقت بیش‌تر به زبان فارسی نگاه کنیم و افتخار کنیم به زبانی که افتخار پر افتخاری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حامد دمیاد امروز _ سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت _ در مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با مشارکت دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: ما در منطق سازمانی موضوعی تحت عنوان تعصب سازمانی داریم که چقدر نسبت به سازمان خود متعصب و متعهد هستیم که در بهره‌وری سازمان تأثیر دارد. یکی از نکاتی که ما باید به آن توجه کنیم تعصب در مباحث فرهنگی است.

وی بیان کرد: چه چیزی بهتر است از اینکه ما نسبت به هویت و زبان خودمان تعصب داشته باشیم‌.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر اثرگذاری زبان فارسی در مناطق مختلف تأکید کرد و یادآور شد: که امروز گاهاً توجه نمی‌کنیم و کلماتی را که با فرهنگ و زیست بوم ما ارتباط ندارند و در دراز مدت تأثیر فرهنگی خود را می‌گذارند به کار می‌بریم. بهتر است قدری دغدغه‌مندتر و با دقت بیش‌تر به زبان فارسی نگاه کنیم و افتخار کنیم به زبانی که افتخار پر افتخاری داشته است.

وی در پایان بر تعامل و ارتباط هر چه بیش‌تر دانشگاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این مراسم ابعاد بی‌نظیر شاهنامه حکیم فردوسی توسط اساتید دانشگاه رازی از جمله روح‌الله بهرامی، موسی پرنیان و زاگرس زند مورد بررسی قرار گفت.

همچنین در این مراسم نقاله‌خوانی توسط هومن روحتافی و نیز دختران ایران اجرا شد.

نظر شما