شناسهٔ خبر: 66666825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار فارس:

میانگین نرخ تورم نقطه به نقطه در استان فارس کاهشی شده است

زهرا عسگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: کنترل و نظارت‌های مستمر باعث شد بر اساس گزارش مرکز آمار ایران میانگین نرخ تورم نقطه به نقطه در استان فارس کاهشی شده و این استان درنرخ تورم سالانه بین استان‌های کشور رتبه هشتم و در نرخ تورم ماهانه(اسفندماه) رتبه هفتم را کسب کند.

صاحب‌خبر -

حسن شیخ‌نیا امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته خصوصا ماه های پایانی سال در حوزه تنظیم بازار ارائه کرد.
وی در این جلسه که در راستای ایجاد ارتباط سازنده و تعامل با مقامات استانی به منظور توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی استان صورت گرفت، گفت: علی‌رغم حضور میلیونی گردشگران و هم وطنان در استان فارس خصوصا کلان شهر شیراز اجرای دو طرح «از مزرعه تا سفره» و «هفت‌واره» موجب شد بیش از ۸۰۰ فروشگاه منتخب نسبت به عرضه محصولات اساسی و مورد نیازمردم اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: اجرای دو طرح «از مزرعه تا سفره» و «هفت‌واره» موجب شد برخی از کالاهای مصرفی با ۳۵ درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چند اقدام اساسی در برنامه‌های معاونت اقتصادی استانداری فارس قرار دارد تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از واحدهای موجود بیش از گذشته استفاده کنیم، افزود: از جمله برنامه‌های این معاونت، ایجاد هماهنگی و رویکرد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و مسائل فعالین اقتصادی است به نحوی که دستگاه‌ها مکلف شدند نسبت به بررسی و ارائه راهکار برای فعالیت‌های اقتصادی با اولویت و چابکی لازم اقدام کنند.

شیخ‌نیا ادامه داد: در گام دوم برنامه‌ریزی و دعوت از هلدینگ‌ها و شرکت‌ها و نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری و مالی و بانک‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و یا تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستند که در همین راستا با حضور در دفاتر بانک‌های کشوری در سال گذشته و جاری، شاهد همکاری‌های بسیار خوبی بوده‌ایم و توانسته‌ایم سهمیه مناسبی از اعتبارات بانک‌های کشوری را برای تکمیل و اجرای پروژه‌های استان را اخذ کنیم.

وی اظهار کرد: نشانه تعامل و همکاری فیمابین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پایان سال گذشته باعث شد که رتبه استان فارس در حوزه جذب منابع تسهیلات تکمیلی از رتبه ۳۰ در آبان‌ماه سال گذشته، به رتبه ۸ در پایان سال ۱۴۰۲ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با حضور مدیران ملی در استان در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون یورو سهم ارزی به واحدهای استان اختصاص یافته و در سفر اخیر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) مقرر شد علاوه بر تکمیل و راه‌اندازی فاز اول کارخانه سیمان خرامه که حدود ۲۰ سال معطل بوده است، تا دهه فجر سال جاری، نسبت به بهره‌برداری کل پروژه فوق نیز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۴ اقدام شود.

شیخ‌نیا ادامه داد: همچنین تا آذر ماه سال جاری کارخانه جدید پشم شیشه افتتاح و کل فعالیت واحد قدیمی کارخانه به محل جدید واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل و مطالبه عمومی مردم شیراز در خصوص انتقال دو کارخانه مذکور که موجبات نگرانی و مزاحمت برای شهروندان ایجاد شده بود نیز محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه متوازن منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار یک واحد تولید الیاف شیشه توسط شستا در شهرستان بیضا برای اولین بار در کشور در این منطقه ایجاد می‌شود، افزود: ایجاد واحد تولید دارو در شهر سلامت شیراز و سرمایه‌گذاری در صنعت تولید شیر و ... از جمله توافقات با مدیر عامل شستا است که به منظور پیگیری مجدانه و رفع موانع موجود و تسریع در اجرای پروژه‌ها مقرر شد ضمن معرفی نماینده تام‌الاختیار در استان فارس، مدیر عامل شستا نیز هر ۴۵ روز یک‌بار از پروژه‌های آن شرکت در این استان بازدید کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: طی هفته گذشته مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز به استان فارس سفر کرده و مشکلات فی مابین آن شرکت و شرکت‌های itmc ، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرداری شیراز مورد پیگیری قرار گرفته و تصمیمات مهمی اتخاذ شد که در تحقق شعار سال مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما