شناسهٔ خبر: 66666797 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد: فردوسی در قله حکمت و ادب تاریخ ایران ایستاده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر نامدار ایرانی برای همیشه در تاریخ ایران زمین و در قله مرتفع از حکمت، فلسفه، شعر و ادب ایستاده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر نامدار ایرانی برای همیشه در تاریخ ایران زمین و در قله مرتفع از حکمت، فلسفه، شعر و ادب ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، محمد مهدی اسماعیلی در مراسم گرامیداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی در محل آرامگاهش با قرائت پیام رییس‌جمهور به مناسبت گرامیداشت این شاعر و حماسه سرای بزرگ ایرانی افزود: فردوسی کاخ بلندی به نام شهر فارسی با حکمت اسلامی و ایرانی بنا نهاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت جمهوری اسلامی توجه به میراث گران‌بها را در دستور کار داریم، بیان کرد: ابتکار در شهر مشهد و تبدیل روز فردوسی به یک دهه و پایان آن همزمان با روز سوم خرداد (سالروز فتح خرمشهر) یک اقدام قابل توجه است.

وی ادامه داد: به زودی در شهر عالم پرور مشهد، باغ مفاخر توس راه‌اندازی خواهد شد و برای تجلیل از ستارگان درخشان در آسمان علم و دانش خراسان در توس تمامی اقدامات انجام خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: با معرفی دستاوردهای غرورآفرین، راه را برای آینده‌ای امیدبخش هموار خواهیم کرد.

در پایان این مراسم نشان فردوسی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «امیر علی حاجی زاده» به سبب دلاورمردی هایش در عملیات «وعده صادق» به عنوان حماسه ساز، دکتر «محمد جعفر یاحقی» استاد دانشگاه و پژوهشگر عرصه ادبیات به عنوان حماسه پژوه و سومین نشان به «مریم قربانزاده» در عرصه حماسه سرایی به خاطر نگارش چندین کتاب در عرصه حماسه و ادبیات حماسی بویژه«خاتون و قوماندان» اعطا شد.

.

نظر شما