شناسهٔ خبر: 66666179 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امکان تداوم تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در روزهای آینده

مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار برای آن دسته از فعالان اقتصادی که همچنان مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده‌اند و اسم آن‌ها در qr.mojavez.ir ثبت نشده است، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در متن این اطلاعیه آمده است: در اجرای آخرین مرحله از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار یعنی تبدیل همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، با همت اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور طی هفته‌های منتهی به بیست‌و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ بیش از ۱.۵ میلیون مجوز کاغذی، الکترونیکی شناسه یکتا برای آن‌ها صادر شد.

از آنجا که با حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، آن دسته از فعالان اقتصادی که شناسه یکتا ندارند از این به بعد فاقد مجوز تلقی می‌شوند، از همه فعالان اقتصادی که همچنان مجوز کاغذی خودرو شناسه یکتا نکرده‌اند و آن دسته از فعالان اقتصادی که تاکنون هیچ مجوزی نگرفته‌اند دعوت می‌شود با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir اگر تاکنون بدون مجوز فعالیت می‌کردند، به‌راحتی مجوز دریافت کنند و اگر مجوز کاغذی دارند مجوز کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند. امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

یادآوری می‌شود با همت مراکز فناوری اطلاعات برخی دستگاه‌ها، برای فعالان اقتصادی آن‌ها شناسه یکتا در حال صدور است که برای این دسته از فعالان اقتصادی نیز در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران به نشانی qr.mojavez.ir در روزهای آینده، شناسه یکتا و صفحه اختصاصی ایجاد و صدور شناسه یکتا با پیامک به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی از آن دسته دستگاه‌های اجرایی که زمینه فنی الکترونیک شدن مجوزهای کاغذی خود را فراهم نکرده‌اند شامل وزارتخانه‌های کشور، ارشاد، علوم و آموزش‌وپرورش، درخواست می‌کند هر چه زودتر کوتاهی مربوطه را جبران کنند تا صاحبان مجوزهای این دستگاه‌ها، بدون مجوز تلقی و دچار مشکل نشوند.

آن دسته از کسبه و فعالان اقتصادی نیز که همچنان مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده‌اند و اسم آن‌ها در qr.mojavez.ir ثبت نشده است، نگران نباشند، زیرا امکان دریافت سریع، غیرحضوری و رایگان شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در تمام ساعات شبانه‌روز وجود دارد. در صفحه نخست درگاه ملی مجوزها، فیلم آموزشی دو دقیقه‌ای این تبدیل آسان وجود دارد و امکان آن برای همه فراهم است.

مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار از سازمان فناوری اطلاعات، دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر تشکل‌های صنفی، اتاق‌های اصناف و تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور که در اجرای موفق آخرین مرحله از قانون تسهیل صدور مجوزها همکاری کردند، سپاسگزاری می‌کند و امیدوار است، آثار مثبت اجرای این قانون در ماه آینده در اقتصاد ایران قابل مشاهده باشد.

نظر شما