شناسهٔ خبر: 66666169 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیر نشر طلایی در دومین نشست نخستین رویداد «نشر تهران» مطرح کرد:

آماده همکاری با ناشران خارجی در حوزه تصویرسازی هستیم

کاظم طلایی ضمن بیان اینکه حضور ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب برای تعامل بیشتر در حوزه تصویرسازی کتاب‌های کودک یک غنیمت است، گفت: در این نشست‌‌ها، ناشران خارجی با تصویرگران به نام ایرانی آشنا شده و از این طریق زمینه همکاری و تعامل بیشتر فراهم می‌شود. ما هم اکنون آماده همکاری با ناشران خارجی در حوزه تصویرسازی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دومین نشست از نخستین رویداد «نشر تهران‌» همزمان با هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور ناشران داخلی و خارجی شرکت کننده از ترکیه، لبنان، عراق، اندونزی، قزاقستان، بولیوی، سوریه، آذربایجان، در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد‌.

در ابتدای نشست کاظم طلایی از تصویرگران با سابقه و مدیر نشر طلایی گفت: در نخستین روز از نخستین رویداد نشر تهران جلسه‌ای با تصویرگران ایرانی داشتیم و در این جلسه پیشنهاد شد که برای معرفی تصویرگران ایران و برقراری ارتباط بیشتر با ناشران خارجی، نشستی برگزار شود تا ناشران خارجی بتوانند از نزدیک با تصویرگران ایرانی ارتباط برقرار کرده و آشنا شوند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد بستری مناسب برای آشنایی ناشران داخلی و خارجی با یکدیگر اقدام به برگزاری رویداد نشر تهران در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کرده است. 

مدیر نشر طلایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های رویداد نشر تهران بازدید ناشران خارجی از غرفه کتاب آرا و آشنایی با تصویرگران ایرانی است، گفت: در این نشست‌، ناشران خارجی با تصویرگران به نام ایرانی آشنا شده و از این طریق زمینه همکاری و تعامل بیشتر فراهم می‌شود.

طلایی درباره سابقه تصویرگری در ایران توضیح داد: سابقه تصویرسازی در ایران، به ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، یعنی تصویرگران ایرانی به مدت ۶۰ سال است که در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان، تصویرسازی می‌کنند. شاید زمانی بود که همه تصویرگران در شهر تهران متمرکز بودند اما امروز تصویرگرانی از سراسر کشور داریم که بسیار در حوزه تصویرگری خبره هستند.

وی ادامه داد: اگر شما ناشران خارجی از من بپرسید که امروز چه تعداد تصویرگر در ایران وجود دارد باید بگویم نمی‌دانم زیرا بنده به عنوان یک ناشر با حضور در نمایشگاه کتاب با تصویرگران جوان و کار بلدی در غرفه کتاب آرا آشنا شدم که بسیار خوشحال کننده بود. غیر از دانشگاه‌ها کارگاه‌های خصوصی فراوانی در ایران در حوزه آموزش تصویرسازی وجود دارد. تصویرگران ایرانی در جوایز بزرگترین جشنواره‌های تصویر سازی دنیا مانند جشنواره بلونیا ایتالیا، ژاپن، براتیسلاوا، سهیم هستند.

کاظم طلایی ضمن بیان اینکه حضور ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب برای تعامل بیشتر در حوزه تصویرسازی کتاب‌های کودک یک غنیمت است، گفت: در این نشست‌‌ها، ناشران خارجی با تصویرگران به نام ایرانی آشنا شده و از این طریق زمینه همکاری و تعامل بیشتر فراهم می‌شود. ما هم اکنون آماده همکاری با ناشران خارجی در حوزه تصویرسازی هستیم. 

در پایان نشست، ثائر العصامی مدیر اتحادیه ناشران عراق با بیان اینکه تصویرگران بسیار اندکی در عراق فعال هستند، گفت: تعداد کمی از طراحان و تصویرگران کتاب کودک در عراق فعالیت دارند و ما با یک معضل و مشکل بزرگ در چاپ کتاب کودک در عراق مواجه هستیم، امروز با حضور در نمایشگاه کتاب سی و پنجم، علاقه‌مند هستیم با تصویرگران ایرانی ارتباط داشته باشیم و از هنر آنها در تصویرسازی استفاده نماییم، امیدوار هستم این جلسات پربار در نمایشگاه تهران منجر به همکاری بیشتر بین ناشران کشور عراق و تصویرگران ایرانی شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.


 

نظر شما