شناسهٔ خبر: 66665978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح:

۲۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان اعطا شد

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: در راستای شناخت استعداد سربازان در دو سال اخیر بیش از ۲۰ هزار تسهیلات به سربازان اعطا شده است.

صاحب‌خبر -

سردار موسی کمالی  اظهار کرد: مهارت‌های آموزش داده شده به سربازان متناسب با نیاز بازار کار، علاقه و استعداد افراد است.

وی بیان کرد: در راستای مهارت‌آموزی به سربازان، سند ملی مهارت‌آموزی تدوین شده و پس از تصویب در شورای عالی اشتغال، از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این سند باید مشاغل مورد نیاز بازار کار و مشاغلی که در آینده به آن‌ها نیاز خواهد بود، احراز شده و متناسب با آن‌ها مهارت‌آموزی‌ها به سربازان نیروهای مسلح انجام می‌شود.

سردار کمالی افزود: بر این اساس مشاغل یه سه گروه طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی شده‌اند و گروه طلایی مشاغلی هستند که بازار کار آن‌ها در سراسر کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: مشاغل نقره‌ای در ۱۷ استان کشور بازار کار دارند و  مشاغل برنزی نیز شغل‌های بومی هر استان هستند که با توجه به نیاز، ضرورت و پتانسیل‌های موجود در جغرافیای هر استان احصاء شده‌اند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح عنوان کرد: به منظور دستیابی به اهداف مدنظر در این سند اشتغال‌، کارگروه مهارت تا اشتغال (مهتا) در استانداری هر استان به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار تشکیل شده است.

سردار کمالی تصریح کرد: در این کارگروه، نمایندگان نیروهای مسلح و دستگاه‌های ذیربط دولتی عضویت داشته و احصاء مشاغل بومی استان از وظایف آن‌ها است.

انتهای خبر/

 

 

نظر شما