شناسهٔ خبر: 66665782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت‌ الله علم‌ الهدی: باید مسیر مقدس شهدای فاطمیون ادامه یابد

تأسیس لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستانی در تاریخ جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -
آیت‌ الله علم‌ الهدی: باید مسیر مقدس شهدای فاطمیون ادامه یابد
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی گفت: تشکیل یک لشکر نیازمند تأمین آموزش های نظامی و تسلیحاتی نیست، بلکه نیازمند پشتوانه فرهنگی غنی و مستحکمی است که مسئولیت آن بر دوش خانواده‌ های معظم شهدا قرار دارد.
 
آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی امروز در دیدار با بانوان و اعضای خانواده شهدا و رزمندگان فاطمیون و فرماندهان نیروی قدس سپاه به مناسبت فرارسیدن ایام تأسیس این لشکر افزود: تأسیس این یگان فداکار فرصتی شد، تا جنبه‌ های کوچکی از عظمت غیرت شیعیان افغانستان در قالب مجاهدان برون‌ مرزی زمینه بروز و ظهور پیدا کند.
 
وی خطاب به اعضای خانواده لشکر فاطمیون ادامه داد: وجود هرکدام از شما، مظهر توفان در یک زندگی است که با شهادت عضوی از خانواده شما به راه افتاده است و پس از این واقعه جانسوز، اکنون شما این حماسه و تکلیف‌ مداری را استمرار بخشیدید و خلأ عزیزانتان را پوشش دادید.
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: رسالت امروز شما، حفظ این میراث گرانقدر است و پرچم شهدا در استمرار غیرت شیعی نباید بر زمین بماند. پرورش مواریث این شهیدان مسئولیتی بر عهده شماست و باید به گونه‌ ای باشد که از هر شهید مجاهد، چند مجاهد دیگر تربیت شوند تا مسیر مقدس شهدای فاطمیون را ادامه دهند.
 
آیت الله علم الهدی بیان کرد: شیعیان کشور افغانستان در طول تاریخ، همیشه مرزبان ولایت اهل بیت (ع) در تمام جهان اسلام بوده اند، از آن زمان که نیاکان و اجداد شما از یک‌ سو در برابر کفر و استکبار و در برابر جریان‌ های غیرهمسو و التقاطی مقاومت می‌ کردند، ایثارگری آن‌ ها به حدی بود که شیعه افغانستانی به‌ عنوان یک موجودیت غیر منعطف و تسلیم‌ ناپذیر در معادلات قدرت‌ های استکباری به حساب می‌ آمد و این مجاهدت‌ ها تا به امروز استمرار داشته است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فراتر از ملیت، تکریم شهدای فاطمیون و خانواده‌ های آن‌ ها به‌ عنوان یک شیعه و مسلمان تکلیف همه است، تصریح کرد: خوشبختانه امروزه بخش قابل‌ توجهی از خانواده‌ های معظم شهدای فاطمیون را اقشار تحصیل‌ کرده و آگاه تشکیل می‌ دهند و با بهره‌ گیری از آن می‌ توان ارزش‌ ها، مبانی و معارف فاطمیون را در فضای جوامع آکادمیک، فرهیخته و دانشگاهی تبلیغ و تبیین کرد.
 
به گفته وی، خانواده شهدای فاطمیون ولی نعمت انقلاب اسلامی و مذهب تشیع هستند و تکریم آن‌ ها مسئولیتی همتراز با خانواده‌ های معظم شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت است که هرگز از عهده ما ساقط نمی‌ شود.
 
آیت الله علم الهدی گفت: به‌طور جدی پیگیر رفع نیازها و رسیدگی به امور خانواده‌ های معظم شهدای فاطمیون هستیم و از خداوند عالم می‌ خواهیم که توفیق صیانت از امانت معنوی این شهدا را به ما و شما اعطا بفرماید.
 
جهان تشیع، قدردان ایثارگری رزمندگان فاطمیون
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: افتخارات فاطمیون و مجموعه شیعیان افغانستان در کارنامه انقلاب اسلامی ممتاز و درخشان است، زیرا نخستین غیر ایرانی‌ هایی که حتی پیش از پیروزی انقلاب به نهضت امام خمینی (ره) پیوستند، شیعیان افغانستان بودند.
 
حجت‌ الاسلام حجت گنابادی‌ نژاد افزود: نقش‌ آفرینی در هشت سال دفاع مقدس سند گویایی از همین مجاهدت‌ ها است که در جبهه‌ های دفاع از حرم به اوج خود رسید و در قالب لشکر مجاهد فاطمیون، قله غیرت دینی را نشان داد.
 
وی ادامه داد: تمجید از مقام رزمندگان افغانستانی در آینه صادق کلام دبیرکل حزب الله لبنان، فرماندهان رشید نیروی قدس و حتی شخص رهبر معظم انقلاب قابل مشاهده است. این مجاهدت‌ ها در صدر فتوحات و دستاوردهایی بود که در جریان نابودی داعش و دفاع از حرم شریف اهل بیت (ع) صورت گرفت و پرچم این جانفشانی‌ ها هم اکنون بر دوش خانواده‌ های معظم این شهدا و بانوان فاطمیون قرار دارد.
 
لشکر فاطمیون به فرماندهی شهید علیرضا توسلی و همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۹۳ برای مقابله با داعش شکل گرفت.

نظر شما