شناسهٔ خبر: 66665735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حکم دیه برای زنی که شوهرش را با چاقو کشت

متهم به قتل می‌گوید قصد قتل نداشت و در دفاع از خود به شوهرش چاقو زد.

صاحب‌خبر -
حکم دیه برای زنی که شوهرش را با چاقو کشت
کد خبر: 660281
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۲۰:۳۲:۲۹

زنی که شوهرش را در یک کشاکش مرگبار به قتل رسانده است از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که زنی جوان است مدعی است شوهرش را با ضربه چاقو زد، چون همسرش در حال قتل او بود.

زنی یک سال قبل هراسان به خیابان آمد و از همسایه‌ها کمک خواست. او گفت شوهرش را با چاقو زده است. این زن که مینا نام دارد، با فریاد گفت: شوهرم را زده‌ام. آمبولانس خبر کنید.»

دقایقی بعد تکنیسین‌های اورژانس به محل رسیدند و شوهر مینا را معاینه کردند؛ اما کار از کار گذشته و مهرداد جانش را از دست داده بود.

مینا بازداشت شد و به قتل شوهرش اعتراف کرد. او گفت قصد قتل نداشت و فقط می‌خواست جانش را نجات دهد. با این حال کیفرخواست قتل عمدی برای این زن صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی اولیای دم برای مینا درخواست قصاص کردند و گفتند از طرف نوه کوچک‌شان هم درخواست قصاص دارند.

سپس مینا در جایگاه قرار گرفت. او گفت: آن روز خواب بودم که با شوک بیدار شدم. مهرداد فریاد می‌کشید و مرا کتک می‌زد. او گلویم را گرفت تا خفه شوم. او مرد تنومندی بود و من توان آن را نداشتم که خودم را از دستش نجات دهم. نفسم بند آمد و چشم‌هایم سیاهی رفت که یکباره دستم به کارد میوه‌خوری خورد و آن را به طرفش گرفتم. باور کنید می‌خواستم او را بترسانم تا رهایم کند؛ اما چاقو ناخواسته وارد قلبش شد. او روی زمین افتاد و من خودم را نجات دادم؛ ولی متوجه شدم مهرداد غرق خون است. آن‌قدر شوکه شده بودم که نمی‌دانستم چه‌کار باید انجام دهم. شروع به داد و فریاد کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم.

بعد از پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و دفاعیات متهم را در دفاع مشروع قابل قبول تشخیص دادند و او را به پرداخت دیه محکوم کردند.

 

نظر شما