شناسهٔ خبر: 66665282 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سرپرست اداره کل ارتباطات استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز عملیات حفاری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان شهرکرد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: در محله منظریه با اجرای 16 کیلومتر فیبرنوری منازل و کسب و کارها، بستر اتصال به اینترنت با سرعت های چند صد مگابیتی فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، جلسه کمیسیون حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرکرد با حضور اعضای این کمیسیون، نماینده شرکت آسیاتک و سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

بهنام امانی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه که به میزبانی فرمانداری شهرکرد جهت هماهنگی شروع عملیات اجرایی در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از برنامه های دولت سیزدهم است و در استان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با سراسر کشور، عملیات پروژه مذکور در سال 1402 در دو شهر استان به صورت پایلوت آغاز شد و اواخر سال گذشته نیز تفاهم نامه عملیات اجرای این پروژه در شهرکرد با حضور معاون وزیر ارتباطات امضا شد.

وی افزود: عملیات حفاری در محله منظریه که زیرساخت های کمتری دارد با حفاری 16 کیلومتر از مسیر این منطقه آغاز می شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات استان چهارمحال و بختیاری از اعضای کمیسیون حفاری شهرستان خواستار همکاری در این پروژه ملی شد و اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بودجه سال 1403 لحاظ شده و از برنامه های هفتم توسعه در کشور و تکلیفی است که بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

امانی با اشاره به اینکه کل حفاری در شهرکرد 150 کیلومتر است، بیان کرد: عوارض حفاری 30 کیلومتر اولیه به شهرداری پرداخت شده و ان شالله با همکاری که از سوی دستگاه های مرتبط در این پروژه ملی صورت می پذیرد تا دو هفته آینده شاهد اتمام 30 کیلومتر حفاری در زون بندی اولیه باشیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در حال حاضر دو دستگاه ترنچر در شهرکرد مستقر شده تا همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی عملیات حفاری در محله منظریه و قسمتی از خیابان ملت آغاز شود.

نظر شما