شناسهٔ خبر: 66664647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

وزش توفان قرمز در اردستان / فردا موج بارشی از جنوب می‌آید

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توفان قرمز روز گذشته در اردستان وزید که علت آن تندباد و گرد و خاک ناشی از خاک‌های قرمز کویر ورزنه بود.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت یک موج ناپایدار بر روی استان از روز دوشنبه اظهار کرد: روز گذشته این سامانه در شمال و جنوب استان و امروز مناطق شرق و مرکز را دربرگرفت.

وی با بیان اینکه این موج بارشی روز گذشته ارتفاعات خوانسار، گلپایگان و کاشان را در برگرفت، افزود: امروز نیز پدیده قالب باد تا ۸۰ کیلومتر در ساعت در اصفهان را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وزش باد در شرق اصفهان در منطقه زواره را تا میزان ۹۰ کیلومتر بر ساعت داشتیم، افزود: این پدیده در اردستان و زواره منجر به ایجاد توفان قرمز به دلیل رنگ خاک کویر زواره شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز پدیده قالب وزش باد در مرکز و شرق استان را داریم، تصریح کرد: تثبیت سازه‌ها، کنترل درختان فرسوده و مدیریت تردد در جاده‌ها به ویژه در مناطق شرق استان تاکید شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه فردا نیز موج ناپایدار جنوبی را داریم، گفت: این سامانه بارش و وزش باد را در دهاقان، سمیرم و شهرضا به همراه دارد.

وی با بیان اینکه پنجشنبه در مرکز و جنوب استان وزش تندبادهای لحظه‌ای را داریم، تصریح کرد: بر این اساس شرایط هشدار سطح زرد صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هفته آینده افزایش دما را را در استان اصفهان داریم، گفت: الگوهای تابستانه از هفته آینده در استان آغاز می‌شود.

نظر شما