شناسهٔ خبر: 66664507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دستگیری فیشینگ کاران حرفه‌ای در البرز

خبرگزاری ایرنا

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری ۲ فیشینگ کار حرفه‌ای با یک هزارو ۸۰۰ مالباخته و ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری توسط پلیس فتا این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پلیس البرز، سردار "حمید هداوند" روز سه شنبه گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده بررسی خرید اینترنتی با وجوه کلاهبرداری شده از طریق فیشینگ، تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس فتا استان البرز رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس حکایت از آن داشت که شاکی پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در یکی از سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم را داشته که شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و با واریز وجه به حساب او از طریق تاکسی اینترنتی موبایل را دریافت و نامبرده پس از مدتی با انسداد حساب خود مواجه شده که با تشکیل پرونده برای بررسی موضوع به پلیس فتا مراجعه کرده بود.

هداوند گفت: کارشناسان پلیس فتا با به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی ۲ متهم پرونده شده و با هماهنگی مقام قضایی آن‌ها را در شهر جدید مهستان دستگیر کردند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده متهمان دستگیر شده در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، گفت: در بررسی تجهیزات الکترونیک متهمان اطلاعات حساب بانکی ۱۸۰۰ نفر از کاربران، ۵۰ اکانت تلگرامی که از طریق آن‌ها لینک‌های آلوده به کاربران ارسال می‌شد کشف و همچنین از مخفیگاه نامبردگان پنج دستگاه تلفن همراه آیفون ۱۳ که با وجوه کلاهبرداری خریداری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند و تلاش پلیس برای شناسایی سایرین ادامه دارد.

دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو در کرج

رییس پلیس آگاهی البرز ازدستگیری سارق قطعات خودرو و کشف ۲۳ فقره سرقت در منطقه مهرشهر کرج خبر داد.

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در منطقه مهرشهر شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با بررسی شیوه‌های بکارگیری شده در سرقت و تحقیق میدانی از محل وقوع، با اشراف اطلاعاتی شیوه و شگرد و ساعات فعالیت متهم را در اختیار ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر قرار داده و با گشت زنی موثر عوامل گشتی این کلانتری سارق در حین ارتکاب سرقت گرفتار شد.

شجاعی گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل و در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب ۲۳ فقره سرقت لوازم خودرو و یک فقره سرقت خودرو در منطقه مهرشهر کرج اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: شهروندان خودرو‌های خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک و به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کنند.

نظر شما