شناسهٔ خبر: 66664446 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نمایشگاه کتاب از نگاه مردم -۶

71 درصد مردم تنوع موضوعی کتاب‌های نمایشگاه را خیلی‌زیاد و زیاد دانستند

براساس نظرسنجی مردم از روز ششم نمایشگاه، ۷۱ درصد مردم تنوع موضوعی کتاب‌های نمایشگاه را خیلی زیاد و زیاد دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پروژه نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با هدف رفع مشکلات و بهبود فرایندها بر اساس نظر مردم در مبادی ورودی نمایشگاه در حال اجرا است. ستاد برگزاری نمایشگاه به صورت روزانه برشی از نتایج این پیمایش را منتشر می‌کند.

براساس این نظرسنجی مردم از روز ششم نمایشگاه نمره ۷۲ از ۱۰۰ را داده‌اند. همچنین در پاسخ به این پرسش که تنوع موضوعی کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه تا چه حد رضایت بخش بوده است، مردم گفته‌اند که ۷۱ درصد مردم تنوع موضوعی کتاب‌های نمایشگاه را خیلی زیاد و زیاد دانسته بودند. ۱۴ درصد متوسط، ۷ درصد کم و ۸ درصد خیلی کم است.‌

همچنین سه درخواست مردمی شامل افزایش پراکندگی استندهای جستجوی کتاب، اضافه شدن میز کتاب‌های پیشنهادی رهبری و در نظر گرفتن ماشین برقی برای جابه‌جایی در حیاط بود که در این زمینه اقدامات ستاد برگزاری برای رفع مشکلات شامل بازنگری چینش استندهای جستجوی کتاب، امکان سنجی استقرار ماشین‌های برقی و بررسی به‌روز بودن اطلاعات جستجوگرهای کتاب بود.

71 درصد مردم تنوع موضوعی کتاب‌های نمایشگاه را خیلی‌زیاد و زیاد دانستند

سه نقطه قوت روز ششم از نگاه مردم نیز آب و هوای اردیبهشتی، بازتاب خوب رسانه‌ای نمایشگاه و نظرسنجی از مردم و اعلام نتیجه روزانه آن بود. در ادامه نیز سه نقطه ضعف روز ششم به روز نبودن استندهای جستجو برای کتاب‌های چاپ شده در نمایشگاه، کم بودن مدت برگزاری نمایشگاه و تنوع پایین اب‌های ناشران خارجی و محدود بودن به برخی زبان‌ها بود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما