شناسهٔ خبر: 66664435 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

اکران مستند پر حاشیه «نیوجرسی» پس از یک سال/ پخش اختصاصی در عماریار

مستند جنجالی نیوجرسی سه شنبه 25 اردیبهشت در دانشگاه امیرکبیر اکران خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، مستند «نیوجرسی» به کارگردانی علی زهیری، که پیش از این با مستند «امیدیه» شناخته شده بود، روز سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اکران خواهد شد و پس از آن از طریق سکوی عماریار به آدرس Ammaryar.ir در دسترس عموم علاقمندان و دغدغه مندان قرار خواهد گرفت.

در این نشست که ساعت 15 در سالن اجتماعات فجر دانشگاه پلی تکنیک برگزار می‌شود، علی زهیری (کارگردان)، روح الله ایزدخواه (نماینده مجلس)، امیرحسین ثابتی (نماینده مجلس)، علی رنود (دبیر مجمع مطالبه گران استان خوزستان)، شیخ رضا افشار (پژوهشگر معارف اسلامی) و محمد صادق شهبازی (پژوهشگر و نویسنده) حضور خواهند داشت.

در خلاصه این مستند آمده است: «یکی از سرمایه‌ داران اهواز میدان میوه و تره‌بار جدیدی در شهر دایر می‌کند. بیشتر مردم شهر هم‌ چنان برای خرید تره‌بار به همان میدان قدیم مراجعه می‌کنند و میدان جدید رونقی نگرفته است. راهکار خلاقانه‌ این سرمایه ‌دار پر نفوذ برای رونق گرفتن بازار جدیدش چیست؟ تعطیلی میدان سابق! و این تازه آغاز ماجراست…»

مستند «نیوجرسی» که به همت مدرسه اندیشه و هنر (ماه) تهیه و تولید شده است، در سیزدهمین دوره جشنواره مردمی عمار با استقبال بی سابقه مخاطبین روبرو شد و با وجود تلاش‌های عده‌ای برای برهم زدن سانس اکران این مستند در سینما فلسطین، توانست فانوس بهترین فیلم در بخش نقد درون گفتمانی را از آن خود کند.

گفتنی است با گذشت بیش از یک سال از تولید و اکران این مستند پرونده میدان الغدیر اهواز همچنان باز است و بنا بر تازه ترین اخبار، معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اهواز در حالی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به 6 ماه حبس محکوم شده است که سایر محکومین از اتهامات خود تبرئه شده‌اند!

 

نظر شما