شناسهٔ خبر: 66664174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کنگره شهدای البرز فرصت تاریخی جهت انتقال میراث شهدا به نسل جوان است

دبیر اجرایی کنگره شهدای استان البرز گفت: کنگره شهدا فرصت تاریخی جهت انتقال میراث شهدا به نسل جوان و ایجاد گفتمان ایثار، شهادت و پایداری در جامعه است.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، پاسدار داوود پاشایی دبیر اجرایی کنگره شهدای استان البرز اظهار داشت: کنگره شهدا تنها یک اجلاس یا همایش نیست بلکه بزرگترین رویداد فرهنگی معنوی هر استان است که هر پنج سال یک بار و پس از تایید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ شأن شهدا، این رویداد امکان برگزاری آن ممکن می‌شود.

وی گفت: مهمترین هدف برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی، جریان سازی و ایجاد گفتمان شهدا در جامعه و به ویژه انتقال گنجینه معارف دفاع مقدس به نسل جوان است.

وی افزود: لذا از این فرصت تاریخی باید به نحو شایسته استفاده کرد، تا برپایه مشارکت و همدلی جمعی بستر تبیین میراث معنوی شهدا به نسل جوان و نسل‌های آتی مهیا شود.

پاشایی تصریح کرد: کنگره شهدا رویدادی چند بعدی است که از فرهنگ، هنر و رسانه تا مناسبات اداری ما را باید تحت تاثیر قرار دهد و عطر شهدا را در جامعه جاری سازد.

وی عنوان کرد: تولید محتوای و بهره گیری از زبان فرهنگ و هنر نیز در برگزاری شایسته این رویداد مهم فرهنگی معنوی بسیار موثر است و می‌تواند در جریان سازی فرهنگی در این رابطه بسیار موثر باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید با تعامل حداکثری بستر برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی معنوی، را در جامعه سبب ساز شویم و از این فرصت تاریخی در جهت تداوم راه شهدا توسط نسل جوان بهره گیریم، استان البرز در سال آتی شاهد برپایی کنگره‌ای در شأن شهدای والامقام این استان باشد و شهدایی که هر یک بخشی از حماسه بزرگ دفاع مقدس و مقاومت را رقم زده اند.

نظر شما