شناسهٔ خبر: 66663780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام‌ جمعه قزوین:

کلیدواژه‌های علمی قرآن توسط دانشمندان مسلمان تفسیر شود

امام جمعه قزوین گفت: باید از دانشمندان مسلمان برای تفسیر کلیدواژه‌های علمی موجود در قرآن کمک گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌_ در دیدار با روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۳۳ سوره الرحمن می‌فرماید ای گروه جنیان و انسیان اگر می‌توانید از کرانه‌های آسمان‌ها و زمین به بیرون رخنه کنید، پس رخنه کنید؛ ولی جز با به دست آوردن تسلطی رخنه نمی‌کنید.

وی اضافه کرد: خدای متعال در این آیه نسبت به خمیرمایه و زیرساخت اساسی اندیشه و تفکر بشری امید می‌دهد و می‌فرماید می‌خواهید به طبقات بالای آسمان راه پیدا کنید؟ می‌خواهید به اعماق زمین راه پیدا کنید؟ این بدون علم، دانش، وسیله و امکانات محقق نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهید فخری‌زاده یک گروهی را بسیج کرده بود که به‌دنبال آیاتی بروند که کلیدواژه‌های علمی در آن دیده می‌شود، برای مثال خدای متعال می‌فرماید ما آسمان‌ها و زمین را با ستون‌هایی برپا نگه داشته‌ایم که شما آن‌ها را نمی‌بینید.

عابدینی خاطرنشان کرد: این طور سوژه‌ها توجه شهید فخری‌زاده را جلب می‌کرد و به نزدیکان خود می‌گفت این قبیل آیات را مطالعه و جست‌وجو کنید، این قبیل مسائل می‌تواند ما را در مسابقات علمی بین‌المللی جلو بیندازند، چون این‌ها رمزهایی است که خدا به مسلمانان گفته است.

وی ادامه داد: فرصت‌ها و زمینه‌هایی در اختیار شما اندیشمندان پاک، نورانی و دلسوز و مسلمان هست که دیگران این فرصت‌ها را ندارند و باید چنین فرصت‌هایی را دید و قدر دانست و باید برای تفسیر کلیدواژه‌های علمی در قرآن هم باید از اندیشمندان مسلمان کمک گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در استان ما نیز همه بسیج هستند تا در حوزه فعالیت شما آن چیزی که قرار است اتفاق بیفتد، یک نوع، دغدغه و درک مسائل در این زمینه در استان ما وجود دارد.

نظر شما