شناسهٔ خبر: 66663733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟

۱۴ روز مانده تا افتتاحیه مجلس دوازدهم افراد مختلفی برای ریاست و هیئت رئیسه مجلس مطرح شده‌اند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مجلس دوازدهم ۷ خرداد ماه با حضور ۲۹۰ منتخب آغاز به کار خواهد کرد که مهم‌ترین دستور کار آن هم انتخاب رئیس و هیئت رئیسه خواهد بود. این روز‌ها با نزدیک شدن به آغاز کار مجلس دوازدهم گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس و هیئت رئیسه جدید مجلس شدت گرفته و افراد مختلفی هم برای تصدی این جایگاه‌ها مطرح شده اند.

احتمال ثبت‌نام نیکزاد برای نایب رئیسی مجلس
به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی به خبرنگار فارس گفته که قصد نامزدی جایگاه نایب رئیسی مجلس را دارد. حاجی دلیگانی همچنین می‌گوید که شنیده که آقای علی نیکزاد هم برای این جایگاه ثبت نام خواهد کرد. آقای عبدالرضا مصری نایب‌رئیس مجلس هم احتمالاً مجددا ثبت نام کند. وی در ادامه گفت که شنیدم که آقای حاجی بابایی هم چنین قصدی دارد، اما برخی از همکاران می‌گویند که برای ریاست کمیسیون برنامه‌وبودجه می‌آیند. متفکر آزاد نیز به خبرنگار فارس گفته که اگر شرایط مهیا شود برای نایب رئیسی ثبت نام خواهد کرد.

از بین متکی و ذوالنور هم یک نفر برای ریاست ثبت نام می‌کند
حاجی دلیگانی نیز درباره گزینه‌های ریاست مجلس گفته که آقای قالیباف مطرح هستند. آقای ذوالنوری نیز از همان اول اعلام کردند. آقای متکی نیز این بحث را مطرح کردند. بین آقای متکی و ذوالنور یک توافقی حدود یک هفته پیش به عمل آمد ظاهراً از ۶۰ یا ۷۰ نماینده استمزاج کنند که کدام یک‌شان درصحنه باقی بماند. حجت الاسلام علیرضا سلیمی منتخب تهران نیز به فارس گفته که برای جایگاه ناظری هیئت رئیسه ثبت نام خواهد کرد.

نظر شما