شناسهٔ خبر: 66663474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر کره‌جنوبی:

ظرفیت‌های کرمان به مردم کره‌جنوبی معرفی می‌شود

سفیر کره‌جنوبی در ایران گفت: ظرفیت‌های استان کرمان به‌ویژه در بخش گردشگری را در قالب نماهنگ به مردم و گردشگران کره‌ای معرفی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

کیم جونپیو در حاشیه شرکت در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در نشستی با معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: قبل از حضور در کرمان تصور می‌کردم، کرمان شهری خشک و با امکانات کم است؛ اما در این سفر با ظرفیت‌های این استان آشنا شدم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: در بازدیدی که از بازار و هتل تاریخی کاروانیکا داشتم، نسبت به ظرفیت‌های گردشگری کرمان آگاه شدم.

جونپیو تصریح کرد: به گردشگران کره‌ای که به ایران می‌آیند، توصیه می‌کنم، کرمان را حتما ببینند و کلیپی را در سفارتخانه درباره گردشگری کرمان تهیه می‌کنیم تا در فضای مجازی کره نمایش داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: کره‌جنوبی و ایران از سال‌های دور با یکدیگر ارتباطات فرهنگی داشته‌اند و این ارتباط باید گسترش یابد.

امیر حسن‌زاده با اشاره به اینکه کره‌ای‌ها طی سال‌های گذشته در کرمان سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده‌اند، خواستار ادامه فعالیت سرمایه‌گذاران این کشور در استان شد.

وی افزود: استان کرمان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف ازجمله معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری است که کره‌ای‌ها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها ورود کنند.

 

 

نظر شما