شناسهٔ خبر: 66663433 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

عشایر خراسان رضوی تولید گوشت قرمز را ۱۰ درصد افزایش دادند

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت:عشایر این استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ تولید گوشت قرمز را ۱۰ درصد افزایش دادند.

صاحب‌خبر -

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت:عشایر این استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ تولید گوشت قرمز را ۱۰ درصد افزایش دادند.
محمدحسین جعفری در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان طی سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲ هزار و ۷۱۸ تن ثبت شد در حالی که سال قبل از آن تولید گوشت قرمز این گروه ۱۱ هزار و ۵۴۶ تن بوده است.
وی با اشاره به این که طی سال گذشته میزان تولید گوشت قرمز عشایر استان هزار و ۱۷۲ تن افزایش داشته است ادامه داد: براین اساس عشایر خراسان رضوی ۱۵ درصد تولید گوشت قرمز استان را بر عهده دارند.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خصوص طرح تولید قراردادی گوشت قرمز ویژه عشایر در سال گذشته گفت:عشایر استان استقبال خوبی از این طرح داشتند به گونه‌ای که با پیگیری‌های انجام شده پنج هزار تن جو مدت دار (۶ ماهه) در اسفندماه از شرکت پشتیبانی امور دام اخذ شد و تعداد ۱۱۰ راس دام عشایر تحت پوشش این طرح قرار گرفت.
جعفری افزود: علاوه بر این مقرر شد با توجه به محدویت نهاده و متقاضی زیاد به ازای هر راس دام سبک، ۴۵ کیلوگرم جو اختصاص پیدا کند.
وی درباره میزان تحویل علوفه در قالب این طرح نیز گفت: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۴۷ هزار تن انواع علوفه تامین و برای تغذیه و تعلیف دام بین عشایر خراسان رضوی توزیع شده است.
هم اکنون هشت هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری با حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی طبق آخرین آمار زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.

نظر شما