شناسهٔ خبر: 66663320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

45 کیلومتر از طرح فیبرنوری منازل و کسب‌کارها در شهر اردبیل اجرایی شده است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

فرماندار شهرستان اردبیل؛ مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل بهمراه مدیرکل ارتباطات استان اردبیل از پروژه طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل بازدید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، محمد اعتماد اعجازی، فرماندار شهرستان اردبیل؛ فرضی، مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل؛ شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات استان اردبیل؛ علی نورعلیپور، مشاور فضای مجازی استاندار اردبیل از روند اجرایی پروژه طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها شهر اردبیل بازدید کردند.
مدیرکل ارتباطات استان اردبیل با ارائه گزارشی از اجرای پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در شهر اردبیل، گفت: یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم ارتقاء سرعت و کیفیت اینترنت بوسیله اجرای طرح فیبرنوری بود که با برنامه ریزی های بعمل آمده در وزارت ارتباطات این مهم در اکثر استانهای کشور در حال اجرا بوده و با اتمام این پروژه ملی، همه اقشار جامعه از این تکنولوژی روز دنیا بهره مند خواهند شد.
وی افزود: ایجاد پوشش بیش از 150 هزار خانوار تا پایان سال 1404 توسط شرکت مبین نت برای شهروندان، سازمانهای دولتی، مراکز آموزشی،  واحدهای صنعتی و کسب و کارها هدفگذاری شده است که با اجرای کامل این طرح همشهریان اردبیلی با ارائه درخواست به شرکت مذکور می توانند از این فناوری استفاده کنند.
فرماندار اردبیل نیز در جریان بازدید از روند اجرای طرح فیبر نوری در شهر اردبیل اظهار کرد: برای حل مشکل سرعت پایین اینترنت در اردبیل قرار است عملیات فیبر نوری سرعت گرفته و این پروژه در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: حدود 240 کیلومتر فیبر نوری در اردبیل اجرایی می‌شود که تاکنون 45 کیلومتر آن عملیاتی شده و عملیات اجرایی مابقی این طرح با اولویت مناطق پرجمعیت شهری اردبیل انجام خواهد شد.
اعتماد اعجازی، پیشرفت مطلوب عملیات فیبرنوری را با هدف ارتقای سرعت اینترنت یادآور شد و افزود: یکی از مهمترین مطالبات مردم افزایش سرعت اینترنت است که با هماهنگی انجام شده وزارت ارتباطات این پروژه به پیمانکار واگذار شده و عملیات فاز اول اجرایی آن نیز با پیشرفت مناسب در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی با جذب اعتبارات ملی و استانی در شهرستان سعی خواهیم کرد تا رضایت مردم را با افزایش سرعت اینترنت فراهم کنیم.

نظر شما