شناسهٔ خبر: 66663284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

کشف یک کلیسای 600 ساله در زیر «زمین تنیس» کشف یک کلیسای 600 ساله در زیر «زمین تنیس»

فرادید| در جریان یک کاوش باستان‌شناسی در ویسگراد، یک قلعه قرون وسطایی مستحکم روی تپه‌ای مشرف به رود دانوب در شمال مجارستان، ویرانه‌های کلیسای مریم مقدس که در زمان پادشاهی سیگیسموند ساخته شده بود، در زیر یک زمین تنیس پیدا شد. به گزارش فرادید، نشانه‌های درگیری صدها سال پیش نیز در محوطه‌ی اطراف

صاحب‌خبر -

فرادید| در جریان یک کاوش باستان‌شناسی در ویسگراد، یک قلعه قرون وسطایی مستحکم روی تپه‌ای مشرف به رود دانوب در شمال مجارستان، ویرانه‌های کلیسای مریم مقدس که در زمان پادشاهی سیگیسموند ساخته شده بود، در زیر یک زمین تنیس پیدا شد. 

به گزارش فرادید، نشانه‌های درگیری صدها سال پیش نیز در محوطه‌ی اطراف سردابه، مقابل محراب بلند حفاری‌شده، کشف شد. 

سیگیسموند لوگزامبورگی یک صومعه فرانسیسکن بنا کرد که شامل کلیسای مریم باکره میشد که کنار کاخ او ساخته شد. پسر چارلز چهارم، سیگیسموند، پیش از اینکه سال ۱۴۳۳ در مقام امپراتور روم مقدس بر تخت پادشاهی بنشیند و سال ۱۴۳۷ از دنیا برود، بر آلمان، بوهمیا، مجارستان و کرواسی حکومت می‌کرد. 

بدون تردید، امیدوارکننده‌ترین چیز برای باستان‌شناسان، حفاری زمین تنیس کنار کاخ سلطنتی بود، جایی که زمانی صومعه فرانسیسکن که سیگیسموند آن را بنا کرده بود، قرار داشت. 

3

زمین تنیس سابق

روز اول، بقایای کلیسا کشف شد و مقابل محراب بلند، یک سردابه کشف شد. میان بقایای سردابه‌ی فروریخته، بقایای سه جسد پیدا شد. اشیاء یافت‌شده کنار آن‌ها، مانند یک سیخ و چندین گلوله (از جنس سرب)، گواه این بود که آن‌ها سرباز بودند. نزدیک آن‌ها یک کاسه مسی بود که شاید برای دفاع از آن استفاده می‌شده چون سطح آن فرورفتگی‌های ناشی از اسلحه داشت. این شواهد نشان می‌دهد کلیسا نه تنها صحنه غارت، بلکه صحنه یک درگیری خونین نیز بوده است. 

1

پس از آغاز کار باستان‌شناسی، پی تکیه‌گاه محراب کلیسای متعلق به صومعه پیدا شد. 

پس از تصرف ویسگراد از جانب عثمانی‌ها در قرن شانزدهم، این باور وجود دارد که ساختمان فرو ریخته است. بخش پایینی و مستحکم ویسگراد نیز نشانه‌هایی (سکه، گورستان عثمانی و کوره بیضی) از یک سکونتگاه عثمانی دارد. 

سال ۲۰۲۱، برنامه توسعه ویسگراد رنسانس با هدف احیای قلعه ویسگراد و اطراف آن آغاز شد. کاخ سلطنتی، ارگ ویسگراد و برج سلیمان همگی در سال‌های آینده افزون بر قلعه پایین، بازسازی خواهند شد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-188575

نظر شما