شناسهٔ خبر: 66663226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

تأکید وزیر علوم بر رعایت اخلاق دیپلماسی علمی در پذیرش دانشجویان بین‌الملل

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسعه دیپلماسی علمی را یکی از اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم برشمرد و گفت: رعایت اخلاق دیپلماسی علمی برای تأمین امکانات مورد نیاز دانشجویان بین‌الملل مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل از ابتدای حضورش در مسند وزارت بر اولویت‌های پنجگانه‌اش تأکید کرد، مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری ونوآوری، آموزش، پژوهش، برون داد هدفمند، نوآوری فرهنگ و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فناور و نوآور پروری و تولید ثروت، خدمت و سرمایه از دانش، 5 اولویت وزارت علوم است.

وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت توسعه دیپلماسی علمی، گفت: رعایت اخلاق دیپلماسی علمی در برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه دیپلماسی علمی بسیار مهم است.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم دانشجوی بین‌المللی پذیرش کنیم باید بتوانیم میزبان خوبی برایشان باشیم و در تمام زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، رفاهی، ورزشی و خوابگاهی امکانات را برایشان فراهم کنیم.

زلفی‌گل ادامه داد: شیوه‌نامه اخلاق دیپلماسی علمی بسیار مهم است و مسئولان دانشگاه‌ها باید بر این موضوع مسلط باشند زیرا مسئولان دانشگاه‌ها باید در قالب یک شیوه‌نامه بتوانند امکانات و شرایط لازم را برای جذب دانشجویان بین‌المللی فراهم کنند.

نظر شما