شناسهٔ خبر: 66663123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد

۴۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی و اجرای ۷۰۰ پروژه موفق خارجی

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کارگروه پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات سالانه خدمات فنی مهندسی تشکیل می‌شود، گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات فنی - مهندسی و ۷۰۰ پروژه موفق خارجی داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت) با اشاره به گشایش‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم با وجود شرایط تحریم کشور تأکید کرد: عضویت ایران در سازمان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای همانند بریکس، شانگهای و تجارت آزاد اوراسیا زمینه بسیار مساعد و ارزشمندی برای حضور بخش خصوصی به‌ویژه صادرکنندگان خدمات مهندسی فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی-مهندسی ظرفیتی بسیار ارزشمند با ارزش افزوده فراوان برای کشور ایجاد می‌کند، افزود: سابقه و فعالیت چنددهه‌ای شرکت‌های بخش خصوصی سرمایه بسیار بزرگ برای اقتصاد کشور است و بی‌شک یکی از زمینه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و فعالیت بیش از گذشته صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به‌ شمار می‌آید. این شرکت‌ها باید هدف‌گذاری سالانه ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی را در دستور کار قرار دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بسته حمایتی انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی برای حل مشکلات و موانع بسیار راهگشاست، اما انتظار می‌رود که این انجمن در کنار بسته حمایتی، از ظرفیت بزرگ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان استفاده کند.

مخبر گفت: باید این بسته ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی ظرف یک هفته آینده با درنظرگرفتن موانع و مشکلات، همچنین نقش دولت در رفع این مسائل تهیه و تنظیم شود و دولت به‌طور کامل آمادگی دارد همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای دستیابی به این هدف پیش‌بینی‌شده را داشته باشد.

وی افزود: کارگروه پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات مهندسی در دفتر معاون اول تشکیل خواهد شد تا افزون بر رفع موانع و سامان‌دهی در تعاملات، ورود دولت برای حل مشکلات صادرکنندگان این بخش از اقتصاد کشور تسهیل شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: با توجه به دیپلماسی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و قاره آفریقا، همچنین استقبال سران و مقام‌های این کشورها برای حضور و فعالیت بخش خصوصی ایران، این بخش باید در سفرهای خارجی دولت حضور و فعالیت داشته باشد.

در این نشست اعلام شد انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات خدمات داشته است و شرکت‌های ایرانی بیش از ۷۰۰ پروژه موفق به ثمر رسانده‌اند که با ثبت این رکورد بین‌المللی به‌لحاظ کیفیت، عملکردی بهتر از کشورهای منطقه در جهان داشته‌اند و جوایز پرشماری از رؤسای جمهوری و مقام‌های دیگر کشورها دریافت کرده‌اند.

نظر شما