شناسهٔ خبر: 66662952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» در چهارمحال و بختیاری

کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،کتاب بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی توسط نجمه واحد دهکردی دانشجوی دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به چاپ رسید.
به گفته‌ی نویسنده؛ در دهه اخیر بهداشت مواد غذایی مرتبط با محصولات تولید شده از آبزیان صید شده و پرورشی رشد وسیعی داشته است که یکی از دلایل آن روی آوردن مردم به استفاده از این منبع پروتئینی و گسترش صنایع غذایی مرتبط با آبزیان است.
نجمه واحد دهکردی گفت: اطمینان از بهداشت مواد غذایی باید شامل مدیریت در صید و پرورش ماهی و ارائه طرح جامع کنترلی از محل صید و مزرعه تا سفره مصرف کننده باشد.
همین ماده غذایی در صورتی که ناسالم و غیر بهداشتی باشد، نه تنها برای تأمین نیاز‌های بدن مفید نیست؛ بلکه می‌تواند عامل بروز بیماری‌های گوناگون از جمله مسمومیت‌ها، بیماری‌های روده‌ای، آلرژی و سوء تغذیه شود.
دانشجوی دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی افزود: در کتاب بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی سعی شده است تا به مهم‌ترین مخاطرات بهداشتی در مواد غذایی دریایی و همچنین شناخت برخی از تقلب‌های رایج در زمینه فراوری و نگهداری مواد غذایی دریایی اشاره شود.
کتاب بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی از سوی نشر علمی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و با همکاری نویسندگان ابراهیم رحیمی استاد گروه بهداشت مواد غذایی و محمدامین حیدری زاده دانشجوی دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی در هزار نسخه تألیف و به چاپ رسید.

نظر شما