شناسهٔ خبر: 66662872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار و آماده‌باش؛ توفان تندری در انتظار ۱۳ استان!

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «توفان تندری برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان پیش‌بینی شده‌است.»

صاحب‌خبر -

امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) ۱۳ استان شاهد وقوع توفان تندری هستند. صاعقه و تگرگ با توفان تندری همراه است.

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «توفان تندری برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان پیش‌بینی شده‌است.»

امین حسین نقشینه افزود: «منظور از توفان تندری یا رگبار تندری یا باران تندری همان رعد و برق است. این مناطق شاهد تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید هم هستند. حتی در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک را شاهد هستیم.»

نقشینه برای استان‌هایی که در آن توفان تندری رخ می‌دهد توصیه‌هایی دارد. به گفته او، لازم است شهروندان از سفر‌های غیر ضروری در این مناطق خودداری کنند و در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل طغیانی شدن رودخانه‌ها اتراق نکنند. خودداری از کوهنوردی نیز توصیه می‌شود.

نقشینه ادامه داد: «با توجه به اینکه در استان‌های مرکزی کشور از جمله تهران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، شرق هرمزگان به سبب افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید را داریم، توصیه کردیم که به دلیل گرد و خاک و کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، شهروند‌های در تردد‌های جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند و از فعالیت در فضای باز بپرهیزند. از نظر فعالیت‌های کشاورزی هم محلول‌پاشی باغات و مزارع توصیه نمی‌شود.»

نظر شما