شناسهٔ خبر: 66662787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محلول پاشی بخشی از جنگل‌های زاگرس برای مقابله با آفت جوانه‌خوار بلوط

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: بخشی از این جنگل‌های زاگرس برای مقابله با آفت جوانه‌خوار بلوط محلول‌پاشی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس نقش مهمی در حفاظت از منابع آب و خاک دارند، گفت: مساحت جنگل‌های این منطقه یک‌هزار هکتار است و این جنگل‌ها بخشی از جنگل‌های زاگرس غربی هستند.

حسینی افزود: پس از مشاهده‌شدن آفت جوانه‌خوار بلوط با همکاری اهالی روستاها یک محلول بی تی برای مبارزه با این آفت استفاده و بخشی از جنگل‌ها را محلول‌پاشی کردیم که این محلول هیچگونه ضرری برای انسان و پرندگان نخواهد داشت.

رسولیان، دهیار روستای کاولان سفلی هم گفت: آفت جوانه‌خوار بلوط با توجه به وضعیت جوی، از اواسط فروردین تا پایان اردیبهشت ماه درجنگ‎ل‌های منطقه فعالیت می‌کند.

چوکلی، کارشناس جنگل و مرتع  هم گفت: اگه با این آفت مبارزه نشود جنگل‌ها خسارات زیادی خواهند دید.

جنگل‌های زاگرس از مهمترین مناطق رویشی کشور، در حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی دارند و باید از این گونه‌های طبیعی به صورت بهینه حفاظت کرد.

<div id="video-display-embed-code_11109342"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4233211/11109342?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما