شناسهٔ خبر: 66662659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان برای شفافیت عملکرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم حکمی گنجانده شده است مبنی بر اینکه اساسنامه صندوق ذخیره باید بازنگری و شفاف شود همچنین حتما ۸۰ درصد سهام صندوق در بورس عرضه خواهد شد تا شفاف‌سازی کامل اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه تقدیر از معلمان جهادگر درباره بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه حکمی گنجانده شده است مبنی بر اینکه اساسنامه صندوق ذخیره باید بازنگری و شفاف شود همچنین حتما ۸۰ درصد سهام صندوق در بورس عرضه خواهد شد تا شفاف‌سازی کامل اتفاق بیفتد.

وی افزود: امانت معلمان در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است بنابراین باید به معلمان پاسخگو باشد و تمام تلاش خود را جهت احیا و ارتقای سرمایه معلمان به کار بگیرد.

صحرایی درباره برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم عنوان کرد: این آزمون در دهه اول اردیبهشت برگزار شد و تا سه هفته دیگر نتایج اولیه اعلام می‌شود. ۹۰ هزار نفر برای مصاحبه اولیه دعوت می‌شوند که ۳۰ هزار دانشجو معلم از میان آنها انتخاب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون دبیری و هنرآموزی ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و بیش از ۳۳۰ هزار نفر در این آزمون با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ۲۵ هزار دبیر برای مدارس انتخاب می‌شوند. یک ماه بعد از برگزاری آزمون نتایج آن اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما