شناسهٔ خبر: 66662605 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تکواندو قهرمانی آسیا - ویتنام

درخشش پومسه‌روهای ایران در روز نخست/عقبایی و لیموچی طلایی شدند

تکواندو قهرمانی آسیا - ویتنام روز نخست از هشتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا با درخشش نمایندگان ایران و کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هشتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا بامداد امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت با حضور ۲۱۶ پومسه رو به میزبانی ویتنام در سالن «تین سون» شهر دانانگ آغاز شد و نمایندگان ایران موفق به کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شدند. دو بانوی ایرانی ستاره‌های روز نخست بودند. یاسمن لیموچی در پومسه ابداعی و مهدیه عقبایی در رده سنی زیر ۴۰ با پشت سر گذاشتن همه رقبا و ارائه نمایشی زیبا موفق به کسب مدال طلا شدند.

عقبایی در رده سنی زیر ۴۰ سال در اولین دیدار «سینگها شرها» از هند را پشت سر گذاشت و سپس با برتری مقابل ««کانگ لی» از هنگ کنگ راهی دیدار پایانی شد. عقبایی در دیدار پایانی مقابل نماینده کره جنوبی با ارائه فرمی عالی صاحب برتری شد و اولین طلای کاروان ایران را تصاحب کند. یاسمن لیموچی هم در بخش انفرادی ابداعی زیر ۳۰ سال، در مرحله مقدماتی به عنوان نفر اول فینالیست شد و نهایتاً با اجرایی بی نقص بالاتر از نمایندگان کره جنوبی و تایلند به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

آتوسا فرهمند پارسا هم در رده سنی زیر ۵۰ سال با کره جنوبی، چین تایپه، ژاپن، ویتنام، مغولستان و هنگ کنگ رقابت کرد و در مرحله نهایی پس از کره جنوبی به مقام دوم رسید و نایب قهرمان شد. همچنین مرجان تاجی در رده سنی زیر ۳۰ سال نماینده ایران بود که از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در گروه آقایان و در رده سنی زیر ۳۰ سال، «یاسین زندی» در مبارزه نهایی برابر «کانگ ون جین» از کره جنوبی علی رغم نمایشی برتر از رقیب بازنده شد و به نشان نقره دست یافت. حریف کره‌ای پومسه خود را در قسمت رنگی «شیهاپ چانگ» به اتمام رساند و به لطف داوران طلا گرفت. زندی با برتری مقابل «پیرچان» از تایلند، «وحید خلیل» از عربستان و «هوانگ چنگ» از چین تایپه راهی مبارزه پایانی شده بود.

مهدی جمالی در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال در اولین مبارزه «هیگاشی کادی» از ژاپن و سپس «محمدعلی» از عربستان را شکست داد. او همچنین برابر «فانگ» از ویتنام به برتری رسید و به فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار نهایی برابر «پارک» نماینده کره جنوبی باخت و نقره‌ای شد.

در رده سنی زیر ۵۰ سال، علی سلمانی با تکواندوکارانی از چین تایپه، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، قطر، اندونزی، ویتنام، هنگ کنگ و عربستان همگروه بود که با اجرای فرم خوب خود و به عنوان نفر اول به دور نهایی رسید. سلمانی پس از نمایندگان کره جنوبی و فیلیپین سوم و صاحب نشان برنز شد. در رده سنی زیر ۶۰ سال، محمد تقی حاتمی با نمایندگان کره جنوبی، چین تایپه، ویتنام، فیلیپین، هند و ژاپن رو به رو بود و نهایتاً به نشان برنز دست یافت.

بر اساس برنامه مسابقات، فردا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه رقابت‌های بخش تیمی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما