شناسهٔ خبر: 66662500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی

صاحب‌خبر -
رییس جهاددانشگاهی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، گفت‌وگو را نیاز ضروری امروز دانشگاه‌ها دانست و با اشاره با تجارب مثبت و موفق سنت گفت‌وگو در سال‌های اوایل انقلاب اسلامی، خواستار تلاش همه و به‌ویژه اساتید دانشگاه در احیای این سنت در نظام دانشگاهی شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، نودمین جلسه پیوسته شورای فرهنگی دانشگاه روز دوشنبه 24 اردیبهشت با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی؛ دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر عبدی مقدم ، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در شورای فرهنگی؛ دکتر حسن فارسی ، معاون هماهنگی ؛ دکتر کلانترمهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ معاونان فرهنگی، پژوهشی و آموزشی و پشتیبانی دانشگاه و… برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر مهدی باصولی، رئیس دانشگاه، ضمن سپاسگزاری از حضور اعضای شورا و با اشاره به ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه ازنظر کمی و کیفی، توضیحاتی را در خصوص اقدامات دانشگاه به‌ویژه از منظر عفاف و حجاب بیان کرد.

در ادامه، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی، ضمن تبریک دهه کرامت و با اشاره به تغییرات مثبت در دانشگاه علم و فرهنگ در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی طی دو سال اخیر، گفت‌وگو را نیاز ضروری امروز دانشگاه‌ها دانست و با اشاره با تجارب مثبت و موفق سنت گفت‌وگو در سال‌های اوایل انقلاب اسلامی، خواستار تلاش همه و به‌ویژه اساتید دانشگاه در احیای این سنت در نظام دانشگاهی شد.

پرداختن جدی و عالمانه به فرهنگ دانشگاهی و ترویج و بسط سنت استاد و شاگردی که جنبه پدرانه و تعلیمی دارد، از بخش‌های دیگر سخنان رئیس جهاددانشگاهی بود. جلب مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی، همکاری دانشگاه با مراکز و واحدهای جهاد در برنامه‌های فرهنگی ازجمله توصیه‌های دیگر دکتر مسلمی در این جلسه بود.

در ادامه، دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، گزارشی از اقدامات فرهنگی دانشگاه از شهریور 1402 تا اردیبهشت 1403 را بیان داشت و به‌صورت ویژه در خصوص اقدامات انجام‌شده در خصوص موضوع عفاف و حجاب و رویکردهای دانشگاه در پیوند با این موضوع را بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدی مقدم امیر عبدی مقدم سخنران دیگر این جلسه بود که با اشاره به وضعیت مناسب دانشگاه علم و فرهنگ ازنظر فرهنگی در قیاس با سایر دانشگاه‌ها، از اقدامات انجام‌شده قدردانی کرد.

وی همچنین، با اشاره به جنگ ترکیبی دوره کنونی و هدف‌قرارگرفتن دانشجویان، خواستار انجام کارهای میدانی‌تر در حوزه فرهنگی در کنار کارهای فرهنگی و ترویجی شد.

گزارش دکتر علی‌اکبر کیوانفر از اعضای شورا در خصوص فرایند تعیین صلاحیت اساتید مدعو بخش دیگری از این نشست بود و درادامه اعضا در خصوص موارد مطرح‌شده بحث و تبادل نظر کردند.

ضرورت نقش‌آفرینی دانشجویان، توجه به شورای فرهنگی به مثابه قوه عاقله حوزه فرهنگی، توجه به نقش اساتید در راهنمایی دانشجویان، جایگاه دانشگاه علم و فرهنگ در میان دانشگاه‌ها و نیز واحدهای جهاددانشگاهی ازنظر فعالیت‌های فرهنگی، ضرورت احیای سنت استاد و شاگردی در دوره کنونی، ضرورت اقدامات اثرگذار و عاجل در موضوع عفاف و حجاب، ضرورت کار تدریجی مبتنی بر گفت وگو در فضای فرهنگی دانشگاه، تعریف دقیق فرهنگ و فرهنگ دانشگاهی، استفاده از ظرفیت استادان حوزه مطالعات فرهنگی و روان‌شناسی در مقابل ناهنجاری‌ و گزارش اقدامات صورت‌گرفته درخصوص دوازهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ازجمله مباحث مطرح‌شده این نشست بود.

در پایان جلسه، احکام اعضای شورای  عفاف و حجاب دانشگاه توسط دکتر مسلمی نائینی به اعضا اعطا شد.

نظر شما