شناسهٔ خبر: 66662073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون اول رئیس‌ قوه قضائیه؛

بررسی وضعیت حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

معاون اول رئیس قوه قضائیه از وضعیت طرح حد نگاری در کهگیلویه و بویراحمد ابراز رضایت کرد.

صاحب‌خبر -

بررسی وضعیت حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: هر استان تفاوت مخصوص به خود و شرایط خاصی را دارد که باید قبل از حدنگاری اراضی شناخت دقیق از این تمایزها داشته باشید.
حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه آمار اراضی زراعی در این استان هنوز دقیق نیست افزود: شما مسئولان متولی اول باید آمار دقیق و صحیح برای تصمیم گیری ارائه دهید و آمار استان در این زمینه را اصلاح کنید.
وی با اشاره به رفع تداخلات افزود: حجم فعالیت اینجا کم نبوده است ولی هر چه سریعتر پهنه ها را مشخص و تا پایان سال اجرای طرح کاداستر را به ۶۵ درصد در استان برسانید.
مدیرکل ثبت ثبت اسناد و املاک استان هم گفت: اراضی زراعی شیب دار و جنگلی و همین طور وجود قطعات بسیار زیاد با مساحت پایین در استان ، یکی از دلایل به حد نصاب نرسیدن اجرای این طرح نسبت به کشور است.
اکبریان با بیان اینکه ۷۰ درصد اراضی استان ملی است افزود: آمار اولیه اراضی زراعی در استان ۱۷۵ هزار هکتار است که حدود ۱۰۰ هزار هکتار آن در قانون سازمان جهاد کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه گفت: کهگیلویه و بویراحمد متفاوت از استان های دیگر است به طوریکه ۸۹ درصد مساحت استان جنگل و مرتع است و کل مستثنیات ۱۱ درصد است.
معتمدی بابیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ سه پلاک ثبتی در استان داشتیم گفت: در دو سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشتیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بر اساس نسق زراعی به ۱۲۵ هزار هکتار هم نمی رسد و مساحت های پایین و مالکیت های زیاد یکی از مشکلات اصلی اجرای طرح حدنگاری است.

نظر شما