شناسهٔ خبر: 66661885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

با هر بودجه ‌ای به اهواز سفر کنید: تنوع روش‌ های سفر به این شهر

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران که به‌هیچ‌عنوان نباید سفر به آن را از دست بدهید، اهواز است.

صاحب‌خبر -

 امروزه می‌توانید با چند کلیک ساده و خرید آنلاین بلیط قطار، سفر خود را آغاز کرده و از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید؛ اما سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد این است که کدام‌یک از روش‌های سفر به اهواز از سایر آن‌ها بهتر است؟ در ادامه، به معرفی و بررسی روش‌های مختلف سفر به اهواز خواهیم پرداخت.

سفر به‌وسیله خودروی شخصی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر به اهواز، استفاده از خودروی شخصی است. مهم‌ترین مزیتی که سفر به‌وسیله خودروی شخصی را در پی دارد، این است که هنگام رسیدن به شهر اهواز نیز می‌توان از خودرو استفاده کرد و به گشت‌وگذار داخل شهر مشغول شد؛ علاوه‌براین، تمام تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با زمان حرکت، زمان استراحت و ... نیز بر‌عهده مسافر بوده و شخص دیگری این تصمیم‌ها را نمی‌گیرد.

در کنار تمامی این مزایا، سفر به‌وسیله خودروی شخصی معایبی را نیز در پی دارد. برای مثال، رانندگی در جاده می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ به‌خصوص جاده‌های اطراف اهواز که همگی آب‌وهوایی گرم و نامطلوب دارند؛ همچنین سفرهای جاده‌ای به‌عنوان خطرناک‌ترین سفرها شناخته می‌شوند؛ چراکه آمار تلفات جاده‌ای بسیار بالا بوده و تعداد زیادی از تصادفات متأسفانه منجر به فوت سرنشینان می‌شوند. معمولاً افرادی که قصد دارند سفری امن و مطمئن را تجربه کنند، در پیش فروش بلیط قطار شرکت کرده و سفری ریلی را در پیش می‌گیرند؛ چراکه سفر به‌وسیله قطار یکی از امن‌ترین روش‌های سفر محسوب می‌شود.

سفر به‌وسیله هواپیما

یکی از بهترین روش‌های سفر به اهواز، سفر هوایی است. بزرگ‌ترین مزیتی که در‌مورد سفر با هواپیما وجود دارد، این است که حتی طولانی‌ترین مسافت‌ها نیز در مدت‌زمان کوتاهی طی می‌شوند. بدین‌صورت، دیگر نیازی نیست که مسافران بعد از رسیدن به مقصد به استراحت بپردازند و می‌توانند به‌سرعت بازدید از مکان‌های دیدنی شهر را آغاز کنند؛ علاوه‌براین، هواپیماها معمولا خدمات رفاهی خوبی را نیز برای مهمانان خود در نظر می‌گیرند و سفر هوایی یکی از پرامکانات‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

به‌غیر از مزایایی که در‌مورد سفر به‌وسیله هواپیما ذکر شدند، معایبی نیز وجود دارند. برای مثال، قیمت بلیط هواپیما از هزینه‌ای که سایر روش‌های حمل‌ونقل در پی دارند بیشتر است. البته گاهی‌اوقات آژانس‌های مسافرتی تخفیف‌های مختلفی را برای بلیط ‌های خود در نظر می‌گیرند و این امکان وجود دارد که بتوان بلیط هواپیما را حتی با ۷۰ درصد تخفیف نیز تهیه کرد. لازم به ذکر است که ارائه خدمات گردشگری به بلیط هواپیما محدود نشده و قابلیت خرید آنلاین بلیط قطار، رزرو هتل و ... نیز وجود دارد.

سفر به‌وسیله قطار

اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند تا به‌وسیله قطار به اهواز سفر کنند. یکی از نکات مثبتی که در‌مورد قطارها وجود دارد این است که در کنار به‌صرفه‌بودن هزینه بلیط، خدمات گسترده‌ای نیز به مهمانان ارائه می‌شوند. البته توجه داشته باشید که قطارها نیز مانند هتل‌ها از‌لحاظ میزان امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. بیشترین امکانات را قطارهای پنج‌ستاره و معمولی‌ترین‌ها را قطارهای سه‌ستاره ارائه می‌دهند. البته میزان امکانات قطارهای سه‌ستاره نیز می‌تواند مسافرتی آسان و بی‌دردسر را برای مهمانان رقم بزند.

باتوجه‌به تعداد بالای درخواست‌هایی که برای خرید بلیط قطار وجود دارد، بهتر است تا در پیش فروش قطار شرکت کرده تا با مشکلاتی مانند اتمام ظرفیت‌ها روبه‌رو نشوید. معمولا شرکت‌های ریلی بلیط ‌های خود را در بازه زمانی مشخصی برای پیش فروش گذاشته تا مسافران با تهیه این بلیط ‌ها بتوانند سفر خود را راحت‌تر برنامه‌ریزی کنند.

سفر به‌وسیله اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر به اهواز، سفر به‌وسیله اتوبوس است. معمولا از اغلب شهرهای پرجمعیت کشور اتوبوس‌هایی به‌صورت روزانه به‌طرف اهواز حرکت می‌کنند. بسیاری از گردشگران معتقد هستند که بلیط اتوبوس به‌نسبت کیفیت این روش از سفر، گران بوده و به‌صرفه نیست؛ بااین‌حال، هنوز هم عده زیادی از گردشگران ترجیح می‌دهند تا به‌وسیله اتوبوس سفر کنند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سفر به‌وسیله اتوبوس سفری جاده‌ای محسوب شده و باتوجه‌به میزان حوادث، یکی از روش‌های خطرناک برای رفتن به مسافرت شناخته می‌شود.

بهترین روش سفر به اهواز

احتمالا این سؤال برای شما نیز پیش آمده است که از میان تمام روش‌هایی که معرفی شدند، کدام‌یک از آن‌ها بهترین روش سفر به اهواز است؟ در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که لازم است تا هر یک از گردشگران باتوجه‌به شرایط شخصی خود و میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند، مزایا و معایب راه‌های مختلف سفر به اهواز را مورد بررسی قرار دهند و در‌نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب کنند؛ اما اگر بخواهیم پاسخی کلی را به این سول داده و یک روش را به‌عنوان بهترین روش معرفی کنیم، سفر به‌وسیله قطار را انتخاب خواهیم کرد.

قطارها علاوه‌بر این‌که امنیت بالایی دارند و امکانات فراوانی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، هزینه بلیط بسیار پایینی داشته و برای رفتن به مسافرتی اقتصادی بسیار مناسب هستند. یکی دیگر از نکات مثبت در‌مورد سفر ریلی، این است که امکان شرکت در پیش فروش بلیط قطار نیز وجود داشته و مسافران با تهیه بلیط خود از چند هفته زودتر می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری را برای سفرشان انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز می‌خواهید از چنین مزایایی بهره‌مند شوید، در پیش فروش قطار شرکت کرده و بلیط موردنظرتان را خریداری کنید.

تهیه بلیط قطار از‌طریق فلای تودی

اگر قصد خرید آنلاین بلیط قطار را دارید و می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که روزانه گردشگران زیادی از قابلیت‌های آن استفاده می‌کنند. گستره خدمات فلای تودی به اندازه‌ای است که تمامی بخش‌های گردشگری را پوشش داده و علاوه‌بر ملزومات سفرهای داخلی، ملزومات سفرهای خارجی را نیز می‌توان از‌طریق آن تهیه کرد.

یکی از بهترین ویژگی‌های فلای تودی، قیمت‌هایی است که برای خدمات آن در نظر گرفته شده‌اند. سعی شده تا تمامی خدمات به‌نحوی قیمت‌گذاری شوند که امکان رفتن به مسافرتی به‌یادماندنی برای همه افراد وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز می‌خواهید سفری شیرین را تجربه کنید، به‌هیچ‌عنوان فلای تودی را از دست ندهید.

نظر شما