شناسهٔ خبر: 66661822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

به ریاست مخبر برگزار شد؛

جلسه پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی

مهر

جلسه پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور جلسه پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه که معاونین وزارتخانه‌های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به موفقیت سیاست خارجی دولت سیزدهم در گسترش ارتباطات و دیپلماسی بین‌المللی تأکید کرد: در این دولت با کشورهای همسو،‌ همسایگان و مستقل روابط بسیار مستحکمی برقرارشده است و همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های مهم بین‌المللی امکانات و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که باید وزارتخانه‌های ذی‌ربط تفاهم‌ها،‌ توافق‌ها و قراردادهای سفرهای خارجی رییس‌جمهور را پیگیری و عملیاتی کنند.

معاون اول رییس‌جمهور تأکید کرد: یک طرف مهم مذاکرات رییس‌جمهور و مقامات دولتی با سران سایر کشورها،‌ دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه ها هستند که معاونین مربوطه برای پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی مسوولیت جداگانه و ویژه‌ای برای عملیاتی‌شدن توافق‌های صورت‌گرفته با کشورها را دارند.

مخبر از معاونین وزارت‌خانه‌های پیگیر طرح‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی خواست تا ظرف ۱۰ روز آینده در یک برنامه عملیاتی زمان‌بندی‌شده تمامی توافق‌ها،‌ تفاهم‌ها و قراردادها پیاده‌سازی و تدوین و بر اساس آن گزارش عملکرد ماهانه ارایه شود.

در این جلسه همچنین اعلام شد، در ۸۰۰ مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی تاکنون ۲۵۰ تفاهم نامه،‌ ۱۷۶ توافق نامه و ۱۲۱ قرارداد در حال اجرایی و عملیاتی‌شدن است.

در این جلسه اعلام شد، در ۸۰۰ مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی تاکنون ۲۵۰ تفاهم نامه،‌ ۱۷۶ توافق نامه و ۱۲۱ قرارداد در حال اجرایی و عملیاتی‌شدن است.

نظر شما