شناسهٔ خبر: 66661333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند خبر داد

دریافت ۱۸۰۰ سند مالکیت برای اراضی ملی نهاوند

فاطمه ظفری

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند با بیان اینکه صددرصد اراضی ملی و اغلب زمین‌های حریم شهر نهاوند سنددار شدند، گفت: ۱۸۰۰ برگ سند مالکیت برای اراضی این شهرستان گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

داریوش عباسی در تشریح این خبر، اظهارکرد: در راستای اجرای قانون حدنگار و صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ مالکیت دولت روی اراضی دولتی این شهرستان، یک‌هزار و ۸۰۰ برگ سند مالکیت تک برگ به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن دریافت شده است.
وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند دارای ۹۵ هزار هکتار منابع طبیعی است که برای تمامی این اراضی طی سال‌های اخیر سند تک‌برگ صادر شده و در اختیار اداره‌کل امور اقتصادی به عنوان نماینده دولت قرار گرفته است.
عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی حاشیه شهر نیز به عنوان اموال دولت محسوب می‌شود سند بخش عمده‌ای از این زمین‌ها دریافت و در اختیار اداره مسکن و شهرسازی قرار گرفته تا برای تامین مسکن شهری مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، یادآور شد: با دریافت اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوءاستفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی شهرستان نهاوند ، رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر نهاوند بدون سند مالکیت است که در سال جدید برای این تعداد باقی‌مانده نیز با هماهنگی اداره ثبت اسناد سند مالکیت دولت گرفته می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما