شناسهٔ خبر: 66660815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زلنسکی در انتظار ورود کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا همزمان با سفر غیرمنتظره‌ای که به کی‌یف داشته است، امروز – سه‌شنبه – مدعی شد کمک‌های نظامی آمریکا که در راه اوکراین هستند، «تغییر جدی» در میدان نبرد ایجاد خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در ماه گذشته میلادی آمریکا سرانجام کمک‌هایی را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه بود، به تصویب رساند. البته بسیاری از تحلیلگران و مقامات غربی اذعان می‌کنند با توجه به کمبود نیروهای اوکراین، بعید است این کمک‌ها بتواند به پیروزی چشمگیر نیروهای اوکراینی منجر شود.

خبر مرتبط
لهستان آب پاکی را روی دست اوکراین ریخت/ سامانه‌های پاتریوت به اوکراین نمی‌رسد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور لهستان گفت این کشور قادر نخواهد بود سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت را در آینده‌ای نزدیک به اوکراین ارسال کند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که امروز صبح در سفری از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شد، گفت: «برخی از کمک‌ها در راه هستند. این کمک‌ها تغییر جدی در میدان نبرد اوکراین ایجاد خواهد کرد.»

همزمان با عملیات ناگهانی ارتش روسیه در نزدیکی خارکیف، کاهش تعداد سربازان ارتش اوکراین، خسته‌شدن آنها و عقب‌نشینی‌های پی‌درپی از خطوط مقدم برای کی‌یف دردسرساز شده است. طی سه روز گذشته نیروهای روسیه با پشتیبانی جنگنده‌ها، توپخانه و پهپادهای خود در جبهه شمالی اوکراین پیشروی داشتند و دست‌کم ۹ روستا و شهرک را تحت کنترل خود آورده‌اند که بیش از هر زمان دیگری در جنگ بوده است. در برخی از مواضع، نیروهای اوکراینی عقب‌نشینی کرده و فرماندهان این کشور نیز یکدیگر را بابت این شکست سرزنش می‌کنند.

خبر مرتبط
حملات موشکی روسیه تشدید شد/ پدافند هوایی اوکراین ناکام ماند

اقتصادنیوز: روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که توانایی پدافند هوایی اوکراین در مقابله با حملات موشکی روسیه کاهش یافته است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به دلیل دریافت این کمک‌ها از آنتونی بلینکن تشکر کرد و گفت: «اما کمک‌های بیشتر از جمله دو سیستم دفاع هوایی نیاز هستند تا از خارکیف محافظت کنیم. مردم از جمله غیرنظامیان، نیروها و همه تحت حملات موشکی روسیه هستند.»

آمریکا و متحدانش طی ۲ سال اخیر، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار تسلیحات و مهمات به اوکراین ارسال کرده‌اند و در عین حال اصرار می‌ورزند که «هیچ دخالت مستقیمی در جنگ اوکراین ندارند.»

خبر مرتبط
سفر بلینکن به کی‌یف/ ماموریت وزیر خارجه آمریکا در اوکراین چیست؟

وزیر خارجه آمریکا وارد کی‌یف- پایتخت اوکراین- شد.

بلینکن در کی‌یف: کمک‌ واشنگتن تغییر جدی در میدان نبرد ایجاد می‌کند «آنتونی بلینکن» در ایستگاه قطار اوکراین

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین افزود: «اوکراین آزاد، موفق، قوی و شکوفا بهترین دهن‌کجی به پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) خواهد بود. واشنگتن قاطعانه به لحاظ نظامی و اقتصادی در کنار اوکراین می‌ایستد.»

نظر شما