شناسهٔ خبر: 66660343 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور

سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد

در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.

صاحب‌خبر -

سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در آستانه روز جهانی ارتباطات، پروژه های بزرگ ارتباطی همراه اول در کشور که شامل «راه اندازی سایت 5G» و «سایت های اینترنت پرسرعت روستایی» می شود با دستور سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشور افتتاح و «قرارداد خرید تجهیزات بومی» اپراتور اول تلفن همراه کشور با سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی منعقد شد.

*افتتاح سایت 5G همراه اول با دستور رییس‌جمهور

همراه اول به عنوان رکورددار سرعت اینترنت 5G در محیط واقعی و تعداد سایت نسل 5 در ایران، توانست با بهره برداری از «دومین سایت 5G خود در اراضی عباس آباد (کتابخانه ملی ایران) با بالاترین تکنولوژی»، تعداد سایت های نسل پنجم خود در کشور را به ۹۵۰ سایت برساند.

اپراتور اول تلفن همراه به درخواست عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در حضور رییس جمهور، «تست سرعت 5G» انجام داد و کاربری به شکل ویدیو کنفرانس در پای سایت 5G همراه اول در کتابخانه ملی ایران موفق به دستیابی به سرعت ۱۰۱۳ مگابیت بر ثانیه دانلود شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت توسعه شبکه های ثابت و سیار طی یک سال اخیر به رییس جمهور، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون توانستیم 1200 سایت 5G به شبکه اضافه کنیم که با احتساب 600 سایت قبلی، مجموعا به 1800 سایت نسل پنجمی رسیدیم؛ امروز به شکل نمادین سایت 5G همراه اول افتتاح می شود و توسعه این فناوری در دستور کار وزارت قرار گرفته است.
 
*انعقاد قرارداد خرید آنتن‌های هیبرید تولید داخل توسط همراه اول

همچنین در جریان آیین امضای قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات و توسعه صادرات، همراه اول به عنوان حامی صنعت و فرآیندهای بومی سازی فناوری در کشور، قرارداد «خرید ۱۰۰۰ عدد آنتن هیبرید ۳۲ پورت ‌تولید داخل» را با سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی امضا کرد.

*جایگاه همراه اول در پروژه USO و برقراری ارتباطات روستایی

افتتاح سایت های روستایی همراه اول در «دربیدو استان فارس» و «ابراهیم آباد استان زنجان» از دیگر پروژه های ارتباطی افتتاح شده بود که در راستای تعهد به اجرای پروژه های توسعه روستایی USO و اتصال روستاهای بالای 20 خانوار، انجام شد.

گفتنی است با افتتاح سایت های روستایی استان های فارس و زنجان، مجموع سایت های روستایی همراه اول از ابتدای اجرای پروژه USO، در سراسر کشور به 5535 سایت در 10276 روستا رسید.

میزان پوشش همراه اول با افتتاح پروژه های امروز، در استان فارس به 1424 روستا با 636 سایت جدید و ارتقای تکنولوژی در طرح USO رسید.

در زنجان هم پوشش اپراتور اول تلفن همراه کشور با 194 سایت جدید و ارتقای تکنولوژی، به 256 روستای بالای 20 خانوار در پروژه USO رسید.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، در طول عمر کاری خود به طور مداوم بر نوآوری و پیشرفت فناوری تمرکز داشته است تا بتواند نیازهای در حال تکامل مشتریان خود را برآورده سازد؛ از این منظر همواره پیشگام در ارائه خدمات ارتباطی سیار، اینترنت پرسرعت مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی در اقصی نقاط کشور و ارائه دهنده راه حل های دیجیتال بوده است.

در این راستا همراه اول توانسته نقشی اساسی در شکل دادن به چشم انداز مخابراتی ایران داشته باشد و ملقب به «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال» شود.

نظر شما