شناسهٔ خبر: 66659981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

بقاع متبرکه، بزرگترین و بهترین مرکز تبلیغ شعائر اسلامی هستند/ وجود ۹۶ بقعه متبرک در خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه بزرگترین و بهترین مرکز تبلیغ و شعائر اسلامی برای شیعیان بقاع متبرکه است، گفت: در خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی امام زادگان در محل امام زاده زید بن محمد(ع) شهر قاین اظهار داشت: امروز به نام روز تکریم امامزادگان نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در واقع روز بزرگداشت امام زادگان در اصل روز، تکریم رسول الله (ص) است و همه این خاندان و امام زادگان منتسب به حضرت رسول (ص) هستند و اگر جلسه تکریم و تعظیمی می‌گیریم به این خاطر است که این سلسه وابسته به رسول الله (ص) هستند.

وی ادامه داد: اگر افرادی می‌پذیرند که با افتخار و بدون منت و مزد در بقاع متبرکه خدمت کنند هیچ چیزی جز اعتقاد نیست و یکی از شعائر اسلامی ما همین امامزادگان هستند.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه منبع آرامش برای مردم هستند، افزود: افرادی که در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند انسان‌هایی خالص و مخلص هستند و شان دنیایی و مال دنیا برای آنان تعریف نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمت در بقاع متبرکه برای ما افتخار است، گفت: در بقاع متبرکه هیئت امنا و خادمین به صورت افتخاری خدمت می‌کنند و بالاترین مقامات دولتی هم افتخار می‌کنند که جز هیئت امنا و خدام امام زادگان باشند.

وی تاکید داشت: بزرگترین و بهترین مرکز تبلیغ و شعائر اسلامی برای شیعیان بقاع متبرکه است و یکی از مهمترین برنامه‌های ما معرفی بقاع متبرکه به عنوان بهترین مکان‌ها و مامن‌ها است و باید بقاع متبرکه محل آرامش مردم باشند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه رسیدگی به موقوفات، مباحث قرآنی و خادمی به بقاع متبرکه از تکالیف اوقاف و امور خیریه است، گفت: بقاع متبرکه بهترین مکان برای ارتقای معنوی است و با خلق خوش و با رفتار نیک و با کمک‌های خیرین باید یک مکان آرام برای مردم در بقاع متبرکه فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در خراسان جنوبی۹۶ بقعه متبرکه داریم که جمعی از خادمین بقاع متبرکه استان امروز در روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در همایش تکریم امامزادگان در شهرستان قاینات دورهم جمع شده اند تا گوشه ای از زحمات خادمین گرامی داشته شود.

 

انتهای‌ پیام/

نظر شما