شناسهٔ خبر: 66659972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

کسب رتبه دوم استان سمنان در ایجاد فرصت شغلی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، از کسب رتبه دوم استان در ایجاد فرصت شغلی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده و همکاری دستگاه‌های اجرایی، در سال ۱۴۰۲ استان سمنان توانست رتبه دوم کشوری را در ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، «علی نورانی» در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری که به ریاست سید محمدرضا هاشمی استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: همچنین در شش ماهه نخست سال گذشته رتبه سوم کشوری را در تحقق تعهد اشتغال کسب کردیم.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون تعداد 475 شغل جدید توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده که 49 درصد این اشتغال در مناطق روستایی و 29 درصد اشتغال مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

نورانی تصریح کرد: در سال 1402 استان سمنان پس از استان یزد با کسب 15.8 درصد رتبه دوم اشتغالزایی فارغ التحصیلان کشور را به خود اختصاص داد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به اعتبار مشاغل خانگی استان در سال 1402 اشاره و اظهارکرد: در سال گذشته در مشاغل خانگی مبلغ 1446میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که تاکنون 83 درصد این اعتبار به مبلغ 1205 میلیارد ریال جذب شده است.

نظر شما