شناسهٔ خبر: 66659810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیر اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

تولید نرم‌افزار سه بعدی آموزش نماز برای کودکان

نرم‌افزار نماز به‌صورت آموزشی و بازی سه بعدی همراه با واقعیت افزوده برای اولین‌بار تولید شد و به‌زودی رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

تولید نرم‌افزار سه بعدی آموزش نماز برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نرم افزارنماز که به‌صورت آموزشی و بازی سه بعدی همراه با واقعیت افزوده برای اولین‌بار تولید شد و به‌زودی به شکل ملی رونمایی می‌شود، در راستای محتواسازی در فضای مجازی ویژه کودکان و نوجوانان بوده و حدود ۶ ماه با حمایت این نهاد، یکی از مؤسسات نخبگانی بر روی آن وقت گذاشته‌‎اند.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب افزود: عنوان این نرم افزار «محله ما» است و به این صورت است که مخاطب با بازی وارد محله می‌شود، در آنجا وارد مسجد می‌شود و طی بازی‌هایی با ارکان و مقدمات نماز جماعت و افرادی آشنا و با گرفتن امتیازاتی به یاد گرفتن سوره حمد و توحید تشویق می‌شود.

او گفت:در واقع این بازی دو طرفه است و به شکل غیرمستقیم و در قالب بازی نماز را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد. در همین راستا وقت بسیاری بر روی تولید محتوا در فضای مجازی و تولید چنین آثاری گذاشتیم، زیرا امروز وسایل ارتباطی در اختیار افراد است و نسل نوجوان و جوان با انواع بازی‌ها آشنا می‌شوند، در حالی‌که بازی‌های آموزشی نماز اصلاً وجود ندارد.

کاظمی‌نسب افزود:از حیث محتوا در فضای مجازی بازی‌هایی که معارف دین را آموزش می‌دهند بسیار کم داریم و امروز یک ضرورت است کسانی‌که در حوزه نماز سیاست‌‎گذاری می‌کنند، چه در سطوح استانی و چه کشوری به فضای گسترده مجازی بپردازند و محتوای معارفی را با بهره‌گیری از زبان هنری، ادبی و به شکل خلاقانه انتشار دهند. بازنشر چنین تولیداتی در فضای مجازی برای نوجوانان و جوانانی که وقت بسیاری را در این فضا صرف می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود.

 

 

 

نظر شما