شناسهٔ خبر: 66659745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اهمیت سنگ محوطه ساختمان

صاحب‌خبر -
برخلاف تصور عموم، محوطه سازی معمولا از کاشت گل و ایجاد فضای سبز در حیاط ویلاها یا آپارتمان‌ها را شامل می‌شود. در زمان ایجاد یک محوطه می‌توان از عناصر مختلفی مثل: آلاچیق، باربیکیو، فواره، کرتین، حوض و... استفاده کرد. یکی از مهمترین مواردی که در زمان ساخت محوطه ساختمان باید به آن توجه کرد، انتخاب سنگ محوطه ساختمان است. با انتخاب درست سنگ محوطه ساختمان می‌توانیم یک سازه بسیار حرفه ای و استاندارد را ایجاد کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات و توضیحات جامع تری را در این باره به شما ارائه بیان کنیم.
 
مهترین مزایای محوطه سازی حیاط چیست؟
در دنیای حیاط سازی سنتی، ایرانیان سبک منحصر به فردی را در معماری دارند. این سبک در بسیاری از خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورد. این خانه‌ها معمولاً دارای حیاطی با یک حوض هستند که توسط درختان حیاط خانه احاطه شده و ایوانی در نزدیکی ان قرار دارد. این معماری سنتی ایرانی از اصول اساسی معماری پیروی می‌کند. با این حال، محوطه سازی مدرن، امکانات جدیدی را برای تبدیل محیط ما به وجود آورده است. اگر ترجیح می‌دهید حوض‌های قدیمی فیروزه‌ای رنگ در حیاط منزل خود نداشته باشید، می‌توانید از آب ‌نماهای امروزی استفاده کنید. امروزه ابزارهای مختلفی برای تزیینات داخلی حیاط خانه ساخته شده اند. به عنوان مثال، چترها یا سایبان‌های متحرک را می‌توان برای لذت بردن از هوای بارانی و آفتابی در حیاط یک خانه و یا ویلا استفاده کرد. علاوه بر این، باربیکیوهایی در بازار وجود دارد که می‌توانید به متصل کردن آنها به گاز شهری یک آشپرخانه متحرک را در حیاط خانه خود ایجاد کنید. در ادامه به دیگر مزایای محوطه سازی اشاره می‌کنیم.



بهره مندی از هوای پاکیزه
محوطه سازی حیاط جدای از بحث زیبایی می‌تواند، هوای سالم و پاکیزه ای را برای اعضای یک خانه ایجاد کند. با کاشت درختان و قرار دادن گل و گیاهان در محیط خانه، می‌توانید، آرامش بیشتری را در طول روز تجربه کنید. کاشت درختان در حیاط خانه  تاثیر به سزایی در کاهش گازهای گلخانه ای موجود در هوا دارد. علاوه بر این، تبخیر از سطح خاک را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش جذب آب در زمین و کمتر شدن آلودگی در محیط خانه می‌شود. در مجموع ایجاد فضای سبز در این زمانه صنعتی یک ضرورت است چرا که داشتن هوای سالم امروزه توسط بسیاری از مردم جدی گرفته نمی شود.
 
کمتر شدن آلودگی‌های صوتی
برنامه ریزی موثر فضا می‌تواند به کاهش آلودگی صوتی و حفظ دمای متعادل هوا کمک کند. در فصل گرم تابستان، با انجام این کار می‌توان به طور قابل توجهی گرمای هوا را کاهش داد و فضای دلپذیرتری را به وجود آورد. انجام این کار باعث بالا رفتن رطوبت هوا خواهد شد. همچنین در کاهش گرمای هوا در روزهای گرم تابستانی تاثیر گذار است.
 
بالاتر رفتن قیمت ساختمان
در زمان خرید و فروش یک خانه مشتری نگاه ویژه ای به ظاهر خانه و ملک شما دارد. به همین جهت بسیاری از افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند، همیشه با ایجاد یک فضای مناسب و دنج قیمت ملک را کمی بالاتر می‌برند. اگر به دنبال فروش و یا بازسازی خانه فعلی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که محوطه سازی حیاط ویلای خود را در اولویت قرار دهید. انجام این کار نه تنها تازگی و روحیه جدیدی به منزل شما می‌دهد. بلکه در زمان فروش منزل می‌توانید، کمی قیمت خانه و یا ویلایتان را بالاتر ببرید.
 
مهمترین نکات برای ایجاد محوطه سازی حیاط با مقیاس‌های متفاوت
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، برای اینکه فرآیند محوطه سازی حیاط به طور موثر انجام شود، توصیه می‌شود، ابعاد حیاط با دقت در نظر گرفته شود. در اینجا چندین نکته اساسی در زمان حیاط سازی با کمترین هزینه را به شما ارائه می‌کنیم.



ساخت محوطه برای حیاط‌های کوچک
برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز محوطه سازی حیاط‌های کوچک، چیدمان گل‌ها، درختان و درختچه‌ها در موقعیت‌های مناسب قرار دهید. هچنین از گل‌ها و درختان با ابعاد و اندازه کوچک استفاده کنید. علاوه بر این، ترکیب گلدان‌های دیواری و زمینی می‌تواند یک راه حل عالی محوطه سازی برای حیاط‌های کوچک باشد.
 
محوطه سازی برای حیاط‌های متوسط
طراحان از عناصر مختلفی مانند: آلاچیق، حوض و مبلمان استفاده می‌کنند تا زیبایی یک حیاط متوسط را بالا ببرند. در کنار این کارها، گل‌ها و گیاهان متناسب با اندازه حیاط را با دقت انتخاب می‌کنند و آنها را با فضای باغچه و حیاط ادغام می‌کنند.
 
محوطه سازی حیاط‌های بزرگ
ویلاهای مسکونی معمولاً دارای حیاط‌های بزرگی هستند که به دلیل بزرگی اغلب به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. هنگام محوطه سازی یک حیاط بزرگ، اطمینان از وجود رابطه منسجم و هماهنگ بین مناطق مختلف و فضای حیاط یک موضوع بسیار مهم است. وسایلی مانند: فواره‌ها، آبشارها، باربیکیو و استخرها نقش به سزایی در بهبود طراحی کلی یک حیاط بزرگ دارند. طراحی موثر یک حیاط با در نظر گرفتن چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فرد ارائه شده توسط فضای داخلی حیاط نیاز به سطح خاصی از تخصص و درک معماری دارد. توجه به نقاط کانونی در محوطه سازی حیاط یک امر ضروری است. زیرا به ایجاد حس نظم و زیبایی ساختمان کمک می‌کنند. با ایجاد یک نقطه مرکزی و سازماندهی محیط اطراف آن، فضا می‌تواند از نظر بصری جذاب و زیباتر به نظر برسد. علاوه بر این، استفاده از مبلمان در فضای باز حیاط‌های بزرگ هم یکی دیگر از موارد قابل توجه است.
 
 

نظر شما