شناسهٔ خبر: 66659673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

استان یزد رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را کسب کرد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کسب رتبه اول این استان در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد، «محمدرضا فلاحتی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان یزد در صدر جدول به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تعهد استان در سال گذشته در سامانه رصد 23هزار و 985 نفر ایجاد اشتغال بوده است، گفت: در سال 1402 برای 28 هزار و 201 نفر اشتغال در استان یزد ایجاد شده و اطلاعات آنها در سامانه رصد ثبت شده است.
فلاحتی با بیان اینکه از این تعداد به کارگماری 4 هزار و 891 نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده اند، افزود: درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی ثبت شده در سامانه رصد نسبت به کل ثبت نام شدگان در استان یزد 17 و 34 صدم درصد است.
وی گفت: استان سمنان و کرمان به ترتیب با ثبت ۱۵/۸۰ و ۱۵/۵۰ درصد بعد از استان یزد، جایگاه دوم و سوم را در زمینه ثبت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ثبت شده این استان‌ها در سامانه رصد کسب کردند.
فلاحتی ادامه داد: عزم دولت در سال جاری، افزایش ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و فراهم آوردن زمینه اشتغال آنها است. در سال پیش رو سمت و سوی اهداف دولت، تحقق حدود 38 درصدی از تعهد اشتغال استانها به سمت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و دولت درصدد افزایش آمار اشتغال این گروه است.
فلاحتی اضافه کرد: سهم استان یزد نیز در این بخش از میزان بیش از17 هزار و 997 نفر تعهد اشتغال در سال جاری، ایجاد اشتغال برای حدود6 هزار و 800 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی است و درصدد هستیم با همکاری همه دستگاه‌های متولی اشتغال، این عدد را تا پایان سال محقق کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ استان یزد به صورت داوطلبانه متعهد شده است که قریب ۷ هزار شغل از تعهد اشتغال استان را به فارغ التحصیلان اختصاص دهد تا تمرکز دستگاه های اجرایی استان بیش از قبل به اشتغال فارغ التحصیلان باشد.
فلاحتی یادآور شد: در سال گذشته مجموع میزان تعهد اشتغال در کشور یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ نفر بوده است که بیش از تعهد به میزان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۱۲ نفر در این سال اشتغال ثبت شده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ثبت اشتغال ۱۶۰ هزار و ۳۴۰ نفر، بیش از ۱۲ درصد از مجموع اشتغال‌های ثبت شده را تشکیل دادند.



نظر شما