شناسهٔ خبر: 66659439 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بی‌تفاوتی اسنپ فود نسبت به اعتراض کاربران/ پول از دسته رفته مشتریان چه می‌شود؟

طی روز‌های گذشته شکایت‌هایی از کاربران اسنپ در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از کارشکنی چند باره اسنپ فود دارد.

صاحب‌خبر -

مجموعه اسنپ به ویژه اسنپ فود برای بار چندم مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است و بدون توجه به این موضوع به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

در چند وقت اخیر، کسر هزینه سفارش از حساب بانکی و عدم ثبت آن در اپلیکیشن اسنپ فود، باعث حاشیه‌ها و گلایه‌های فراوانی از سوی مشتریان برای این استارتاپ شده است. به گفته کاربران تراکنش بانکی در این برنامه انجام می‌شود اما سفارش ثبت نمی‌شود. در این موارد نه تنها سفارشات مشتریان به دست آن‌ها نمی‌رسد بلکه با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند، پاسخی از سمت اسنپ فود برای بازگشت وجه کسر شده نیز دریافت نمی‌کنند.

اما با این وجود به نظر می‌رسد مجموعه اسنپ فود، توجهی به انتقاد وارد کاربرانش ندارد و همچنان موضوع عدم ثبت سفارش مشتریان اسنپ فود، یکی از پربحث‌ترین موارد بین مشتریان این مجموعه محسوب می‌شود. با وجود گلایه‌های بسیاری که پیش از این به پلتفرم اسنپ‌فود شده بود اما با توجه به نظرات کابران در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد این مشکلات همچنان ادامه دارد.

کارشکنی اسنپ فود در رابطه با مشتریان به این موضوع محدود نمی‌شود و چند سال پیش نیز تاخیر در ارسال سفارشات، کاربران این پلتفرم را گلایه‌مند کرده بود. مجموعه اسنپ نشان داده در بازار انحصاری که در این زمینه برای خود ایجاد کرده، دیگر نظر کاربران برایش اهمیتی ندارد چرا که رقیب جدی وجود ندارد که از ترس از دست دادن سهم بازار خود در سفارش‌های آنلاین به گلایه و شکایت مشتریان خود رسیدگی کنند.

آن‌ها به خوبی می‌دانند که به واسطه جامعیت مراکز تحت پوشش اسنپ فود در بسیاری از شهرها، کاربران چاره‌ای جز سفارش غذا از اسنپ فود ندارند و سوء استفاده از این مسئله را هم در عدم رسیدگی به مشکلات و هم در افزایش قیمت‌ها به اوج خود رسانده اند.

یکی از کاربرانی که در این موضوع متضرر شده است، در گفتگو با دانشجو گفت: پس از ثبت سفارش معمولا موفقیت آن در صفحه اپلیکیشن ثبت می‌شود. اگر ثبت سفارش با موفقیت همراه نباشد، با اعلام برنامه نهایتا ۷۲ ساعت پس از واریز مبلغ کسر شده به حساب کاربر بازگردانده می‌شود، اما این‌بار با وجود پیگیری‌هایی که انجام دادم، پول پرداخت شده بازگردانده نشد.

این کاربر ادامه داد: یک بار اقدام به ثبت سفارش کردم، اما پس از انجام عملیات بانکی و پرداخت هزینه متوجه شدم که سفارش در صفحه ثبت نشده است، یک ساعت بعد برای بار دوم اینکار را انجام دادم، اما بازهم پس از کسر وجه سفارش ثبت نشد. در چنین مواقعی در کمتر از ۷۲ ساعت مبلغ کسر شده به حساب شخص بازگردانده می‌شود، اما این بار این اتفاق نیفتاد. نکته جالب توجه است که گزینه تماس با پشتیبانی هم از سایت اسنپ فود حذف شده بود و از این طریق نیز موفق به پیگیری نشدم. تنها راه اعلام مشکل شرح وضعیت در قسمت اعلام مشکلات بود که امتحان کردم، اما پس از گذشت چند روز باز هم پاسخی دریافت نکردم.

با جستجوی ساده عبارت اسنپ فود در شبکه اجتماعی ایکس یا اینستاگرام میتوان متوجه شد که اتفاق مشابه برای افراد زیادی رخ داده است. با پیگیری‌هایی که برخی از کاربران داشتند، بانک اعلام کرده بود که هزینه به حساب اسنپ فود واریز شده است، اما این پلتفرم مدعی است که هیچ مبلغی به حساب آن وارد نشده است.

این کارشکنی‌ها در اسنپ فود سابقه طولانی دارد و اولین بار نیست که کاربران با چنین مشکلاتی در این پلتفرم مواجه شده‌اند. دو سال پیش بود که تعداد زیادی از کاربران به دلیل تاخیر در سفارش در اسنپ فود شکایت کرده بودند ابتدا غذا را موجود نشان می‌دهد، اما پس از ثبت سفارش، مورد مذکور ناموجود شده و امکان ثبت سفارش وجود نداشته است، اما با بازگشت به صفحه اصلی دوباره مورد مذکور، در حالت موجود قرار می‌گرفت.

درادامه بخشی از پیام‌های کاربران در شبکه اجتماعی ایکس را مرور می‌کنیم:

واکنش کاربران اسنپ فود

بدقولی های اسنپ فود

بدقولی اسنپ فود

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما