شناسهٔ خبر: 66659404 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش مشرق؛

بازگشت قدرتمندانه حماس به منطقه‌ای که اسرائیل ادعای تصرف آن را داشت/ انهدام ۷ تانک مرکاوا در اردوگاه جبالیا +فیلم

رزمندگان حماس محل اختفای سربازان صهیونیست در ساختمان های مجاور را با راکت های ترموباریک TBG هدف قرار می دهند که انفجار این مدل راکت در فضای بسته درون ساختمان منجر به مرگ قطعی سربازان دشمن خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نظامیان رژیم صهیونیستی ۶ ماه پس از ادعای تصرف و پاکسازی کامل شمال نوار غزه با غافلگیری بزرگی در اطراف اردوگاه جبالیا مواجه شدند.

اوایل هفته جاری، گزارشی از بازگشت رزمندگان حماس به اردوگاه جبالیا منتشر شد که منجر به لشکرکشی جدید قوای زرهی و نیروهای پشتیبان ارتش اسرائیل به این محله شد؛ در همان روز نخست دور جدید درگیری بخش رسانه ای گردان های عزالدین قسام از کمین‌های گسترده رزمندگان حماس علیه ستون های زرهی و محل اختفای سربازان صهیونیست در ساختمان‌های نزدیک جبالیا خبر داد.


در جدیدترین ویدئوی منتشر شده که بیش از ۴ دقیقه نبردهای سنگین مقاومت با ارتش صهیونیستی را به جذاب ترین شکل ممکن نمایش می‌دهد حجم بالایی از خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی در منطقه‌ای که ادعای پاکسازی آن را داشتند رقم خورده است.

مشابه با عمده کمین‌های دیگر نیروهای حماس، استفاده گسترده ای از راکت های الیاسین با سر جنگی تاندوم (خرج گود دو مرحله ای) علیه ادوات زرهی اسرائیلی دیده می شود؛ در مواردی که صحنه حمله به شکل واضح ثبت شده است دست کم ۷ اصابت موفق به تانک‌های اصلی میدان نبرد مرکاوا از مدل پیشرفته MK۴ دیده می‌شود.

همچنین چند مورد اصابت دیگر به نفربرها و بولدوزرهای زرهی اسرائیلی نیز ثبت شده است؛ یکی از جذاب ترین موارد ویدئو که حدود دقیقه ۰۲:۴۵ آغاز می‌شود شلیک با فاصله زمانی بسیار کم (زیر ۱ ثانیه) دو راکت الیاسین توسط ۲ کاربر حماس است که این تاکتیک به منظور عبور از سامانه دفاعی تروفی تانک های مرکاوا به کار گرفته شده که موفقیت آمیز هم بود.

در انتهای ویدئو نیز رزمندگان حماس محل اختفای سربازان صهیونیست در ساختمان های مجاور را با راکت های ترموباریک TBG هدف قرار می دهند که انفجار این مدل راکت در فضای بسته درون ساختمان منجر به مرگ قطعی سرباز دشمن خواهد شد.

نظر شما