شناسهٔ خبر: 66659279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

بند س تبصره ۶ بودجه به دلایل نامعلوم از دستور جلسه امروز مجلس خارج شد اما...

بند"س" تبصره ۶ قانون بودجه با بار مالی حداقل ۸۰ هزار میلیارد تومانی به دلایل نامعلومی از دستور جلسه امروز مجلس خارج شد اما انتظار فعالان اقتصادی و بورسی، اصلاح این موضوع مهم در آخرین روزهای مجلس یازدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، قرار بود امروز نمایندگان مجلس در خصوص یکی از مهم‌ترین ابهامات سال جاری بازار سرمایه  تصمیم‏ گیری کنند تا شاید حل و فصل این موضوع در حکم پایانی بر مسیر نزولی ۱۱ شاخص بورس باشد اما این مهم به دلایل نامعلومی از دستور جلسه امروز مجلس خارج شد.

بر اساس این گزارش، طبق نظر متعدد کارشناسان و مسئولین عالی رتبه دولت این بند مالیاتی، مشارکت مردم را هدف قرار داده و در حکم مانعی برای تحقق شعار سال که همانا جهش اقتصادی با مشارکت مردم است، عمل خواهد کرد.

در صورت عدم اصلاح این تبصره، ممکن است شرکت‌های کوچک مشمول سقف ۵۰۰ میلیاردی معافیت مالیاتی شوند اما سود شرکتهای بزرگ که عمدتا متعلق به سهامداران سهم عدالت و صندوق های بازنشستگی است از این محل ۸۰ هزار میلیارد تومان کاهش خواهند یافت.

فعالان بورسی و اقتصادی در خصوص اصلاح این بند اتفاق نظر دارند و معتقدند در صورت عدم اصلاح این بند علاوه بر ایجاد اخلال در تامین مالی شرکت‌ها، بخش خصوصی و دولت، بازار سرمایه نیز به شدت متضرر خواهند شد.

با این اوصاف انتظار فعالان اقتصادی این است که بند" س" تبصره۶ قانون بودجه سال جاری که یکی از داغ‏ترین اخبار محافل و رسانه‌های اقتصادی بوده در طی عمر کاری مجلس  فعلی اصلاح شود.

انتهای پیام

نظر شما