شناسهٔ خبر: 66659092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی عراق برای خرید جت‌های جنگی از پاکستان

منابع خبری در پاکستان از آمادگی عراق جهت خرید جت‌های جنگی (JF-۱۷) از نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

آمادگی عراق برای خرید جت‌های جنگی از پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از شبکه خبری «ای آر وای نیوز» عراق درحال مذاکره با پاکستان جهت خرید تعدادی نامعلوم از نسل چهارم جت‌های جنگنده «جی اف ۱۷» پاکستان مجهز به سامانه‌های راداری و تسلیحاتی پیشرفته بوده و این قرارداد تقریبا نهایی شده است.
منابع خبری با بیان اینکه عراق به زودی سفارش رسمی این جت‌های جنگنده را به پاکستان ارائه می‌کند، افزودند: درصورت نهایی شدن این قرارداد تسلیحاتی پس از میانمار، نیجریه و آذربایجان، عراق چهارمین کشوری است که از پاکستان جت‌های جنگنده «جی اف ۱۷ می‌خرد.
عراق درحالی برای خرید جت‌های جنگنده پاکستانی اعلام آمادگی کرده که یک هیئت بلندپایه نظامی و نیروی هوایی این کشور اخیرا با «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان دیدار و گفتگو داشته اند.
طرفین در این دیدار برای تقویت همکاری‌های دفاعی با تمرکز بر آموزش و توسعه صنعت هوانوردی عراق و پاکستان تاکید کردند.
جی. اف-۱۷ تندر نسل ۴.۵، یک هواپیمای رزمی، رادار گریز تک موتوره چند منظوره است که به طور مشترک توسط مجتمع هوانوردی پاکستان و شرکت هواپیمایی چنگدو چین توسعه یافته است. این جنگنده می‌تواند برای نقش‌های متعددی از جمله رهگیری، حمله زمینی، ضدکشتی و شناسایی هوایی مورد استفاده قرار گیرد.
۵۷ درصد مراحل ساخت این هواپیما شامل بدنه جلویی، بال و تثبیت کننده عمودی در پاکستان تولید می‌شود در حالی که ۴۲ درصد در چین ساخته می‌شود و آخرین مونتاژ در پاکستان صورت می‌گیرد.

نظر شما